Evenimentul „Echipe romanesti in Trilogia Alpilor”… si diverse: Telegondola noua de la Cota 1400, Inundatie la Predeal, Dealul Sprenghi!

O importanta intalnire are loc azi la Busteni, la Centrul Cultural „Aurel Stroe”, incepand cu ora 15:00. Era bine, parerea mea, daca tot suntem orasul pe raza caruia se afla cele mai multe trasee de alpinism din zona Bucegilor, ca acest eveniment sa fi fost intens promovat.

banner eveniment

Mai departe, cu alte imagini, pe care le postez tocmai acum… din lipsa de timp si nu numai:

1Se vede stalpul telegondolei ce va lega Cota 1400 de Cota 2000-Vf. Furnica

2

gondoleGondolele care asteapta la Cota 1400 pentru a fi montate… cel mai probabil instalatia va fi gata in cateva saptamani.

predeal 1Intr-o sambata eram prin Predeal… si se circula greu inspre cartierul Cioplea. Muncitorii cautau sa desfunde gura unui canal, primarul supraveghea. Bine, pana la urma nu au reusit nimic si au plecat, probabil au gasit o solutie ceva mai tarziu… dar mi se pare important ca primarul s-a dus la fata locului. Cred ca au chemat pompierii… pentru ca a doua zi nu mai era lacul acesta…

predeal 2Lacul…

Apoi m-am nimerit prin Brasov, intr-o zi… si tot voiam eu sa urc pe Dealul Sprenghi. Bine, eu ii zic Dealul Smenglii. De cate ori ma uitam la dealul asta si la pietrele din el, mi se parea ca acolo a fost o cetate. Numai bine ca scriind acest articol ma gandesc sa caut si denumirea corecta a dealului, ca poate nu stiam nici una corecta 🙂 Dealul Şprenghi este asadar corect! Cu aceasta ocazie am aflat ca intr-adevar aici a fost un castru roman. Dupa cum vedeti, excavatiile arata clar ca nu mai este vreo urma serioasa a castrului, s-a luat de pe acolo piatra pentru cine stie ce lucrari.

Iata si cateva poze…

deal 1

deal 2

deal 3Biserica din Bartolomeu, o cladire ridicata prin secolul XIII, cea mai veche biserica a Brasovului.

deal 4

deal 5Vechiul calendar de pe biserica

4 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Mircea Ordean spune:

    Neobosit ca întotdeauna!

    Apreciază

    1. Va salut cu respect, d-le Mircea!

      Apreciază

  2. guest spune:

    Salut!
    Dupa indiciile din ultima fotografie, sunt sigur ca e vorba de un ceas solar.

    Apreciază

    1. Salut 🙂 Multumesc, nu m-am gandit la asta 🙂

      Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.