Despre exploatari si asfaltarea drumului spre Gura Diham

Poate ar trebui sa scriu despre castigarea ultramaratonului arctic de catre Tiberiu Useriu, pentru a doua oara, sau ca pe la Constanta a fost arestat in premiera nationala un sef de ocol silvic. Motivul arestarii: taiere ilegala de padure. Insa au scris altii mult mai documentat. Ce am remarcat eu prin Valea Prahovei si Parcul Natural Bucegi este ca acum se ia inclusiv lemnul de foc, crengile etc. Inainte se ridica preponderent lemnul bun de scandura, mobila… Se mai poate spune ca pretul la lemnul de foc a crescut foarte mult in aceasta iarna.

In prezent, se aduna pana si cele mai mici crengi.

Se vede ca a fost marcat.

Am mai zis sa scriu de actiunea de pe Transfagarasan a Agent Green. Dar decat sa se interpreteze gresit, nu am mai scris. Nu am timp sa mai lamuresc pe unii sau pe altii ce vreau sa spun. Nici nu imi plac lucrurile duse la extrem.  O sa scriu acum niste randuri. Ideea este ca fac foarte bine Agent Green ca iau atitudine in general, ca prea s-a taiat iresponsabil in tara asta… dar, de la demersuri rationale la transmisii live pe Facebook despre cum blocam noi un transport legal de busteni mi se pare un salt spectaculos de nepotrivit. Te duci tu cu un grup de oameni si tragi pe dreapta un transport de lemne, pe motiv ca se taie si nu face nimeni nimic. Suna ministrul, vine Politia, Garda Forestiera… si transportul e legal. Pe Facebook, nu stiu cati oameni aplauda, injura hotii, indeamna la „pe eii!” 🙂 Este ceea ce trebuie? Ca mie… nu prea mi se pare.

Nu cred ca e normal sa faci gesturi din acestea si mare noroc ca nu s-au ales cu amenzi sau dosare penale. Poate ca unii exploatatori au tupeu, nu au scrupule, dar e treaba altora sa aplice legea. Poti lua atitudine ca doar esti cetatean roman, insa pe alte cai. Cand vrei sa se aplice legea, incalcand-o tu cu buna stiinta, demersul personal nu poate fi unul corect; abordarea este gresita, viziunea este gresita. E bine sa ne pese, sa fim eco, dar la fel de bine este sa nu cadem in extreme si sa extindem termenii de hotie, furt, ilegalitate, asupra intregii industrii bazate pe prelucrarea lemnului… sau sa luam noi legea in maini pe motiv ca „nu se mai poate asa”.

Sa revin la subiectul principal: asfaltarea drumului spre Gura Diham.

Daca stam acum sa dam paginile trecutului, vom trage tot felul de concluzii: ca se promisese de ani buni acest lucru, ca vor creste preturile terenurilor, ca nu e bine, ca beneficiarul principal va fi cabana Gura Diham, ca era prognozat ca acest drum sa se uneasca in Saua Baiului cu un alt drum dinspre Rasnov, ca putea fi o varianta la DN1 etc.

Realitatea este ca sunt atatia oameni care circula pe acel drum, ca nu ai cum sa nu-l asfaltezi. De aceea, ai si taxa de intrare cat si pubele. Pentru ca tot circula oameni pe acolo. Cei 4 kilometri de drum care fac legatura intre orasul Busteni si zona Gura Diham nu ai cum sa-i lasi asa, cum sunt astazi. Vara se umplu de praf si cei care merg pe jos si masinile care circula. Plus ca trebuie sa conduci cu prudenta.

Este foarte clar ca desi presedintele Consiliului Judetean Prahova, d-l Bogdan Toader, a anuntat ca drumul va fi asfaltat cu fonduri de la bugetul judetului, demersul apartine in exclusivitate fostului primar al Busteniului, senatorul Emanoil Savin. Acesta a declarat pentru Observatorul Prahovean: „Drumul este clasificat ca drum comunal, iar investiția este estimată la 4 milioane de lei. Este un proiect extrem de important pentru Bușteni.”

Tot dansul spune ca ajung la Gura Diham circa 10.000 de turisti anual. Cred ca este o exprimare prudenta dar realitatea este ca intr-un an de zile, cu masini, autocare sau pe jos, cu rulote si corturi, prin acea zona intra sigur vreo 25.000 de oameni.

Inca din ianuarie a.c. sunt oameni cu rulotele in zona Gura Diham.

Asfaltarea drumului duce la justificarea pe deplin a taxei de intrare pe acel drum si la inlaturarea solutiilor de compromis: asternere de pietris etc.

Problema ar fi dupa mine: cat de gros trebuie sa fie stratul de asfalt ca sa circule si cei cu utilajele folosite la exploatarea padurii? Ca daca se va face doar pentru masini mici, intr-o luna de zile s-a si crapat. Aici vad problema, daca e facut pentru toti cei care tranziteaza acea zona sau doar pentru turism. Vrei nu vrei, fie Administratia Parcului, fie Ocoalele Silvice, isi vor da acordul la exploatari prin acea zona si trebuie luat in calcul si accesul cu utilaje grele.

Anunțuri

4 răspunsuri

  1. Si astfel pasunea… o sa fie frate cu romanul.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: