Gasirea prin padure a unei foste banci regale

Mergand asa intr-un traseu, azi, dar o sa-l detaliez maine 🙂 ies din poteca. Mi s-a parut mie ca daca o luam aiurea gasim si ciuperci. Eram pe traseul de intoarcere si prietenul cu care eram, voia sa caute ciuperci in vederea conservarii pentru iarna.

Aproape m-am impiedicat de un fel de piatra si cand ma uit mai bine, parca aducea a beton…

Gasisem, de fapt, resturile unei banci realizate in perioada regala, probabil in timpul lui Carol I, ca atunci s-au amenajat poteci si alte chestii prin padure.

Banca a fost la vremea ei, pana la distrugerea initiata de niste giboni, o chestie faina din ce am vazut la prima vedere. Avea si un copac modelat in ciment.

Pe sub frunze stau in prezent mai multe resturi… pana la urma m-am uitat si prin imprejurimi si am zarit si amplasamentul bancii. Merg eu intr-o zi sa dau toate frunzele si sa adun resturile, macar pentru o reconstituire cat de cat.

dscf6299

dscf6300Invelit in muschi

dscf6301Cu sageata este fostul spatar al bancii

dscf6302

dscf6304Trunchi de copac modelat

dscf6305

dscf6306Nu stiu ce bucata din banca poate fi acolo. Natura a imbracat in hainele ei ce au distrus oamenii!

Si… mai jos prin lastarisul de fag erau multi bureti negri de pamant.

8 răspunsuri

  1. Despre copacii astia, unii dintre ei, se spune ca aveau montate celule fotosensibile si in felul acesta se aigura securitatea perimetrului extins al Pelesului, cel putin pe vremea lui Ceausescu. Oricum, ii deosebeai destul de greu de ceilalti !

    Apreciat de 1 persoană

  2. Acum 40 de ani, încă mai existau câteva bănci, împrăștiate prin pădure, iar unele alei ale parcului regal erau încă foarte bine conservate de… natură. Zona era foarte puțin umblată de turiști. Și eu am dat peste acele minunății căutând… râșcovi, destul de mulți crescuți pe acolo.

    Apreciat de 1 persoană

    • Chiar incercam sa-mi amintesc cine mi-a vorbit de aceste banci. Mi le descrisese cineva destul de bine intr-un comentariu. Din nefericire, azi nu mai exista nicio banca pe acele alei. Foarte probabil au fost distruse dupa Revolutie. Auzisem ca la Revolutie, niste localnici intrand pe la niste bazine de langa Castelul Foisor… au vazut ca acele bazine erau inconjurate cu lanturi de argint. Evident le-au taiat cu topoarele si le-au furat.

      Apreciază

  3. Buna seara Adrian.Ceeace ai gasit tu este posibil sa fie de la niste balustrade care faceau trecerea peste niste vilcele,sau firisoare de apa.In jurul Pelesului erau multe asemenea „podeturi” facute din ciment ,care erau asemanatoare crengilor de pom(in special fag).Pe vremea lui Ceausescu,s-a facut o reamenajare a potecilor cu piatra cubica si borduri si atunci au fost inlocuite,pentru ca constructorii nu au fost in stare sa le restaureze sau sa faca altele asemanatoare.Dalele/ bordurile erau cam de 1m lungime si Crengile erau fixate pe cite o dala/bordura ,facind legatura intre bordurile care erau in lungime cit podetul.Nu-mi aduc aminte sa fi fost banci asemanatoare prin zona Pelesului. O seara buna iti doresc tie si familiei tale.

    Apreciat de 1 persoană

    • Buna seara, d-le Marius. Ma bucur ca ne revedem. La dvs. ma gandeam cu banca aceasta. Ca este o banca aflata la o intersectie. Adica era odinioara. M-am gandit asa, sa mergem impreuna saptamana viitoare, intr-una din zile cand ne potrivim la program, sa vedem mai in detaliu. Eu mai mult de 2 minute nu am stat in acel loc.
      Multumesc pentru detalii. Numai bine si familiei dvs.

      Apreciază

      • Daca ma anunti cu o zi inainte mergem.De preferat simbata sau duminica pentru ca in cursul saptaminii vin acasa la 16.00 dar fiind aproape putem merge si in cursul saptaminii.Si poate mergem sa-ti arat si crucea aceea,daca o mai fi pe acolo.Tel.meu…

        Apreciat de 1 persoană

        • Bine, va multumesc. Cred ca la sfarsit de saptamana e cel mai bine, pentru ca pana ajungem se face intuneric. Vad ca dupa 17 se cam lasa seara prin padure si nu mai vedem nimic. Multumesc si pt nr. de telefon, ne auzim joi sau vineri. Sa aveti o saptamana cat mai buna, d-le Marius!

          Apreciază

Lasă un răspuns

