Prin Posada si Comarnic, un nou episod

Cat poate sa fie si orasul acesta, Comarnic, de risipit prin valcele, dealuri, poieni si terase!!! Nu cred ca reusesti sa-l inconjori intr-o singura zi 🙂 Mai ales ca si localitatea Posada este inglobata administrativ la urbe…

Zic eu ca daca am fost cu baietii pe directia Posada-Valea Larga, sa mergem si pe directia Posada-Comarnic.

Pana sa punem in practica ideea, Rares a fost si cel mai favorizat, pentru ca era cel mai mic. El nu are lectii, niciun fel de obligatii… cel mare are un caiet imens de teme la matematica, merge la biserica fiind un fel de ajutor al preotului… care, de altfel, l-a si botezat.

Asadar, Rares a fost peste tot in ultima saptamana, ca erau zile cand nu avea cu cine sa ramana acasa.

DSCF2564Mirosind un trandafir pe langa schitul Balaban sau manastirea Bran. Eu asa il stiam de la inceput… schitul Balaban.

DSCF2620Papand ciorba de legume la Cota 1400. Asta e pura intamplare, pentru ca noi mancam foarte rar ciorbe. Ca nu este un fel de mancare cu care ne avem bine.

DSCF2621Soferie prin parcul din Sinaia

DSCF2624Cornel, domnul ce inchiriaza masini in parc, mai avea una neagra si mai rapida 🙂 Le-a plimbat pe amandoua Rares… fara probleme 🙂

DSCF2628La Breaza, ducandu-i factura prietenului Madalin. Rares, nemultumit ca nu ne intoarcem la Sinaia mai repede…

DSCF2635Stie de toate. Chiar daca nu stie, vrea sa faca el. Se autopropune la tot ce i se pare interesant 🙂 Creanga din imagine a taiat-o singur.

Si iata-ne la Posada, coborand din acelasi tren, la aceeasi ora: Regiotrans, ora 8 si 17… parca 🙂

Am facut tot felul de poze, actiuni, ce a adunat el inca nu am despachetat 🙂 Trebuie spalate si bagate si acestea intr-o cutie.

DSCF2644Prahova soptind lespezilor de piatra

DSCF2647

DSCF2648

DSCF2650

DSCF2655

DSCF2656

DSCF2657Indicatoare: nou si vechi

DSCF2658

DSCF2659Dupa ce am lasat zona fostului schit, am urcat pe str. Podul lui Neag, trecand prin cartierul cu acelasi nume, intrand in Ghiosesti, alt cartier mare… tot asa pana la gara Comarnic.

DSCF2660Ce se vede este tot Comarnic

DSCF2662O cruce de pomenire. Unde vedeti astfel de mici monumente, fotografiati-le, nu stiti niciodata cui ii vor fi de folos… peste ani. Poate putini sau multi.

DSCF2664

DSCF2670Culmea aceea cu relee o prinsesem intr-o poza de la Cota 1400, postata recenta intr-un articol.

DSCF2677O icoana deosebita intr-o curte… noroc cu aparatul ca apropie de cateva zeci de ori. Iisus este rastignit si din fiecare rana cate un inger ii aduna sangele ce se scurge.  Pe fundal se disting o biserica si pe un deal un fel de castel, mai degraba zic eu, o constructie in stil autohton, ce aduce oarecum cu cea de la Brebu-Curtea Domneasca.

DSCF2681

DSCF2682Gasim intr-o curte si un magazin de unde luam inghetata si ne imprietenim cu oamenii locului… aflati la o vorba si o bere… de la care aflam povesti frumoase. Schimbam numere de telefon si gata, am pus pe roate o viitoare expeditie.

DSCF2685Asa se faceau casele inainte de 1900 si chiar si dupa 1900 s-au mai facut pe ici, pe colo. Peste lemn se adauga pamant galben in loc de tencuiala.

DSCF2686

DSCF2691

DSCF2695Tunete razbateau dinspre Sinaia si stropi izolati de ploaie cadeau cand si cand. Totusi, nu a plouat. Foarte interesant… la Comarnic nu a plouat, la Sinaia da, la Busteni nu, la Predeal da… asta, sambata!

DSCF2696Un parleaz mai simplu… ca mai fotografiasem eu unul mai complicat in primavara.

DSCF2697Scoala si gradinita din Ghiosesti

DSCF2698Pana la Comarnic inainteaza porumbul, aici este limita altitudinala

DSCF2699Casa traditionala romaneasca

Ne-am tot plimbat cand la deal, cand la vale si asa am ajuns prin centrul orasului.

DSCF2725Noi l-am vazut…

DSCF2722O cofetarie descoperita pe cand umblam dupa diverse la cartea „100 de pasi in timp”. Este prin centru, la vreo 200 m de gara. Aici l-am adus pe Rares sa ne odihnim un pic 🙂 Si sa luam un chec pentru acasa, ca sunt foarte buni…

DSCF2726Parca am plecat cu 16:16 🙂

DSCF2727Va dati seama ca aceasta placuta a fost montata putin dupa ce s-a facut calea ferata prin Valea Prahovei? A devenit pentru marea majoritatea cel mai banal lucru din acea gara.

Era sa uit de una din „descoperiri”. Un zid de piatra, rest dintr-o cladire impozanta, cu o anumita functionalitate, edificata inainte de 1900:

DSCF2708

DSCF2709Simbolul are 1 metru pe 1 metru. Unii stiu ce semnifica.

DSCF2710Zidul are 4-5 metri inaltime

DSCF2712Sper sa vada acest articol, noul primar al Comarnicului si sa ia masuri preventive ca nu cumva sa-l darame vreun inconstient, ghidonat de bani si alte lucruri materiale. Chipurile sa elibereze terenul. Asa ceva e unic in Valea Prahovei… de la Comarnic la Predeal! Ar trebui sa poarte semnul monumentelor istorice si un panou cu povestea…

6 răspunsuri

  1. Dacă nu mă înșel, ruinele sunt de la una dintre fabricile de var ale Bibeștilor. Nu știu blazonul familiei, dar acelea sunt niște ancore pentru tiranții care țineau zidurile, se foloseau des la cladirile de piatră mari, de regulă cu etaj. În mod normal aveau forma literelor ”S”, ”X”, stea, etc. În acele vremuri, fierar însemna întotdeauna și artist… orice le ieșea din mâini căpăta și o formă frumoasă, nu doar funcțională…

    Apreciat de 1 persoană

    • Intr-adevar, e tot ce a mai ramas din fosta fabrica, trecuta de la un proprietar la altul pana cand a fost transformata in perioada comunista in altceva. La Sinaia se pastrase chiar in zona Valea Zgarbura un stalp de funicular, dar a fost taiat acum cativa ani si dus la fier vechi de autori necunoscuti. Acelasi funicular aducea piatra de var si pentru fabrica de la Comarnic. Oamenii pe atunci erau creativi si responsabili 🙂

      Apreciază

  2. Faine plimbări și interesante observațiile, detaliile. Și-mi place cum cel mic e atras în aceste povești și răsplătit cu câte ceva bun din loc în loc 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Saru-mana! Tot ne plimbam noi prin unele zone… ba sa ne investim energia, cu joaca sau cu diverse. Este si o latura mai serioasa in aceste drumetii 🙂 Iar Rares are asa o superioritate si daca nu-l tratezi de la egal la egal se cam supara, trebuie sa-i dai ce-i al lui. Maxima atentie, se intelege 🙂 Multumesc!

      Apreciat de 1 persoană

  3. Salut, sunt comarnicean, cunosc istoria locului, iubesc natura si muntele, merg des pe munte si cunosc toate culmile de pe aici, recent mi-am construit si o cabana. Daca reusim sa luam legatura pot ajuta ca pe viitor sa faceti un articol cu un lux mai mare de amanunte si cu mai multe fotografii ale punctelor de reper si istorice din aceasta localitate. …sunt pe facebook, ma gasiti usor, un add si discutam mai multe. Multumesc!

    Apreciat de 1 persoană

    • Salut, multumesc foarte mult pentru mesaj. Am schimbat si sters numele pentru ca este ceva inedit ce pregatesc si nu doresc sa se stie persoanele cu care ma intalnesc in viitorul apropiat, ci mai incolo, la final. Chiar m-am gandit deseori daca exista o astfel de persoana ca tine in Comarnic. Cat priveste cabana, am vazut-o pe FB, este superba 🙂 Cred ca am si prins-o intr-o fotografie de la distanta, ca de regula pozez cam tot ce este izolat. Ti-am trimis un mesaj.

      Apreciază

Lasă un răspuns

