Urban Trail – Cursa Copiilor, Cei 33 de papagali si Catedrala Mantuirii Neamului, Noutati pe scena politica la Busteni, Poveste cu detectoare

Sambata, a avut loc un eveniment special la Sinaia… Urban Trail, alergare pe strazi si pe poteci, un vis in acest domeniu. Alergatori cu sutele, sponsori celebri, mobilizare exemplara a Primariei Sinaia si a Jandarmeriei, a tuturor celor de pe plan local… un eveniment coordonat de catre niste nume mari: Radu Milea si Lucian AlMarii.

aRadu Milea si echipa

Voluntari multi… cei din CPNT Brasov, am vazut si standul Sponser si al Livezilor Dobrinoiu. La premii au fost multe sucuri naturale realizate sub marca ”Livezile Dobrinoiu” o afacere pur romaneasca. Super treaba!

Ca si Primaria Busteni cand a sustinut evenimentul Busteni Sky Race, realizat tot de catre baietii aceia inimosi mentionati mai sus, si Primaria Sinaia a fost la inaltime. Nu mai vorbesc de Radu Jitaru de la S-Karp, co-organizator al evenimentului, care a si concurat.

Va intrebati daca am participat? 🙂 Nu, n-am participat. Nu sunt apt fizic si psihic deocamdata nici pentru o competitie scurta, medie. Eu recunosc intotdeauna 🙂 Am prea multe de facut ca sa ma inscriu la vreo cursa de alergare. Ma bate gandul sa merg in iunie la ultramaratonul din Leaota, daca se tine. Poate reusesc sa imi misc picioarele mai cu talent pana atunci. Am uitat evident ce gandeam in mijlocul Leaotei: ca nu mai merg, ca fir-ar sa fie, ca m-am pierdut pe acolo… a fost fain locul pe podium. Na, nimic nu e usor.

La Urban Trail l-am adus insa pe junior. Absolut superba chestia cu aceasta cursa a copiiilor. O incantare pentru toata lumea de pe margine, sa vezi cum alearga copiii…

bPrimul „val” de copii 🙂

cCondusi de un organizator, copiii au avut de alergat circa un kilometru.

dUrmatorii…

e

f

g

h

iPrezentatorul… o alegere perfecta 🙂

j

kCat de frumos :))

Si apoi a plecat urmatoarea serie… condusa de Radu Milea:

l

n

jDupa sosire erau luati in primire de Lucian AlMarii, care le recompensa efortul cu o medalie.

oAndrei a ocupat si el locul III, prima lui medalie, prima participare 🙂

Am vazut cum niste artisti si-au unit puterile… ca sa iasa in evidenta. Cand nu mai esti cautat si talentul te lasa, trebuie sa agiti un pic apele. Vreo 30 de din astia au compus o melodie referitoare la Dumnezeu, la Catedrala. Nu o sa zic ca este o chestie deplasata, e doar stupida… Papagalii astia in niciun caz nu sunt exemple de modestie sau de smerenie, toti au vile si tot felul de cazemate luxoase, unul nu sta in vreun spatiu cantat in „melodie” 🙂 Sunt de rasu-plansu…si inca o data se vede ce caractere stau dincolo de niste voci exceptionale.

In conditiile in care marea-marea majoritate a cetatenilor sau cum sunt ei considerati… sustin Biserica Ortodoxa, initiativele acestea sunt niste teribilisme care pot fi puse in dreptul unora din generatia Facebook si nu in dreptul unor artisti renumiti. Oricum ar fi considerata aceasta initiativa, ea se inscrie pe linia aceluiasi anti-romanism care apare cand si cand in media. Statul roman se sprijina pe niste institutii, are o istorie, o cultura… vin o mana de glumeti sa invete Biserica cam pe unde-I place lui Dumnezeu sa stea 🙂

2

Astia nu stiu nimic despre ortodoxism… care vrei nu vrei, este o componenta de baza a romanismului, tranzitand veacuri si veacuri de incercari. Cu un cor de pestritati vrei sa nu se mai ridice o Catedrala, care pare mare in ochii celor care nu merg la Biserica, dar totusi mica in comparatie cu ce exista prin alte tari ortodoxe… mi se pare asa, ca astia nemaistiind ce sa faca, au ales sa se faca de ras. Pai, lumea merge la biserica oricate piese din acestea s-ar compune. Adica se vede… spre marea dezamagire a unora 🙂

Comentarii hazlii la actiunile acestor artisti am observat la acest articol: http://adevarul.ro/entertainment/muzica/grigore-lese-cerut-scos-videoclipul-manifest-catedralei-mantuirii-neamului-trupei-taxi-1_57094d135ab6550cb8cd44bc/index.html?ref=yfp

Acum cu politica in orasul de la poalele Caraimanului. Initial, am crezut ca va fi o campanie linistita, standard. Pare ca nu va fi.

PSD-ul a inviat la Busteni de o maniera de necrezut. Intr-o singura zi a dobandit peste 1800 de membri, plus primarul in exercitiu. La scurt timp, PNL si-a pierdut filiala din oras. Cica li s-au cerut prea multi bani ca sa participe la alegeri… adica fiecare candidat trebuia sa vina cu nu stiu cati bani de acasa. Si au plecat si ei la alt partid 🙂 Adica la Partidul Ecologist Roman. Acest partid nu si-a desemnat deocamdata candidatul la Primarie. Avem pana acum PSD si PER.

ALDE marca Tariceanu nu lipseste din peisaj si la Busteni are o organizatie stabila… plus candidat la functia de Primar. Nici PMP nu e departe.

Am auzit ca PRM-ul strange semnaturi sa intre si ei in competitie, de asemenea un candidat independent strange si el semnaturi. Deci va fi foarte greu de obtinut un fotoliu de consilier local.

Suplimentar, si-a facut intrarea in lupta electorala… noul PNL. Daca la primar, lucrurile par acum destul de clare, la Consiliul Local, cateva mii de cetateni ai Busteniului vor trebui sa aleaga intre: PSD, PMP, ALDE, PER, PNL, PRM, un candidat independent.

p

In aceste conditii, in afara de PSD, niciun partid nu va reusi, in opinia mea, sa trimita mai mult de un om in Consiliul Local. Poate ALDE sau PMP sa trimita doi, dar personal ma indoiesc. PNL si PER vor trebui sa lupte sa ia electorat de la ALDE si PMP, ca de la PSD nu misca nimeni in front.

Cu detectorul…

De aceea nu am eu timp de politica, pentru ca am de facut tot felul de lucruri. Iar la Busteni este ca si cu Biserica. Daca majoritatea il vor tot pe actualul primar, inseamna ca sunt multumiti de activitatea lui. Logic, din punctul meu de vedere. Nu merita sa-mi las proiectele, munca de ani de zile pentru ceea ce pare deocamdata o utopie. Spun asta ca sa inteleaga oricine. Vorbesc pe strada si cu actualul primar cat si cu oricare candidat. Nu ma intereseaza lupta politica, nu de aceasta data. Am gasit o alta cale de a face ceva pentru interesul general. Nu trebuie neaparat sa fii pe la Primarie. O sa aflati destul de curand.

Printre cele planificate incerc sa obtin autorizatia pentru un detector de metale. Fiecare avem fixuri. Dupa „100 de pasi in timp…” unele fixuri s-au mai dimensionat. Si urmaresc eu piata, forumurile. Cum aveam neclaritati, de fel am o multime de intrebari, nu prea m-am lamurit. Zic eu sa intreb printr-o cerere la Politie, la IPJ. Trece luna, zero raspuns 🙂 Pe forumurile de specialitate gasesc ca singura tara din Europa care are o perceptie negativa despre detectoristi… este ghici surpriza? 🙂 Cica Politia indeosebi, ii crede pe cei cu detectoare deja infractori. Eu ma consider un om care sta in banca lui cata vreme nu e scos de acolo sau iese cand interesul general este oarecum afectat. Ca mai am filme de astea in cap, cu salvarea lumii, cetatenilor… De fapt, am mai si facut niste chestii prin care s-au rezolvat destule lucruri. Si mi se pare ca doar eu pot face anumite lucruri, pe aici… Cum trecutul confirma acestea, nu este o viziune de inspiratie ceausista :)) Ma refer la anumite domenii…

Si m-a enervat chestia asta cu considerarea… pai IPJ-ul si-a arestat propriul sef, dovedit ca infractor, asa ca mi s-a parut mie ca astia urmaresc cai verzi pe pereti. I-am reclamat pe la Minister…

Sa vezi urmariri cand voi avea detector, autorizatie 🙂 Am mai scris intr-un articol si ca la Busteni, jumatate de sectie a fost chemata la Parchet… Pe la Sinaia am comentat cu prilejul unui exercitiu de simulare… zicea un nene ca in caz de nu stiu ce cetatenii sa fuga, sa faca orice altceva dar sa nu intervina, ca are statul nu stiu ce forta de interventie. Adica la primul foc sa fugim asa, ca oile, sa ne bagam prin cotloane ca ne va scoate cineva de pe acolo, platit pentru asta… Mi s-a parut ca ideea suna dubios, sa devenim toti asa, o masa miscata de colo-colo, incapabila de reactii normale. Intotdeauna trebuie sa faci tot ce iti sta in putere, nu sa astepti ca vine nu stiu cine, nu stiu cand. Ce daca mori, macar mori pentru ce crezi, nu ca un soarece cine stie pe unde inghesuit…

Oricum este pentru prima oara in ultimii 5 ani cand IPJ Prahova nu-mi raspunde la o cerere in termen legal. Cred ca s-au sunat intre ei, cei de la Ploiesti si cei de la Busteni… si, au zis: aoleu, ce ne facem? Ca asta are potential… infractional evident 🙂 Mai bine nu-i raspundem!

Ca sa ne relaxam dupa acest greu exercitiu al gandirii 😉 recomand o piesa muzicala exceptionala:

Este o prelucrare dupa o piesa a celor de la Iris. Si daca aud bine, in special in primele 35 de secunde, sunt ecouri din Lisa Gerard-Now We Are Free, coloana sonora a filmului Gladiator.

2 răspunsuri

  1. Felicitări juniorului!
    Aşchia…

    Apreciază

Lasă un răspuns

