Un Bucegi mereu fermecator…

Beau un ness. Ca ploua. Ca sa-mi vina o idee de a completa cu text articolul de fata.

Sa scriu despre doua cadre didactice din Valea Prahovei? Unul le mai scapa cate o palma la elevi, celalalt le spune ca el cauta un candidat la titlul de prostul anului? Nu, ca ma enervez pe ei, doi dobitoci… si  voi parea mai mare decat acestia. Incerc sa pastrez un limbaj adecvat si doi dobitoci e tot ce imi iese. Nu, nu sunt din Busteni. Dar exista Inspectorat Scolar… de ce sa ma enervez eu?!

Sau despre o statistica, o problema studiata de ceva timp… ca in lungimea si latimea Vaii Superioare a Prahovei cu statiunile aferente… cam cati copaci/arbori dispar pe zi? Nici asta, ca o dam in altceva si mesajul nu se intelege.

Ori sa scriu despre 2 oameni de cultura de pe alte meleaguri, cum unul intra si citeste un articol de pe aici, il apreciaza, apoi isi ia like-ul inapoi pe furis, dupa ce s-a gandit ca mai bine scrie el un articol la fel? 🙂 Chiar daca prostia amuza, nu o sa-i nominalizez, nu o sa le zic nimic. Nu vad rostul. Le urmaresc de un an de zile, dialogurile intr-o revista judeteana… locul unde fiecare ii raspunde celuilalt mereu printr-un alt articol. Nataraii tot dezbat problema si acum 🙂 Fiecare articol incepe prin aprecieri laudative la adresa celuilalt, subliniind anvergura culturala si alte chestii stupide.

Deja nu mai trateaza problema din orasul lor, ci sunt undeva prin Rusia cu „cercetarea”; in alt articol unul dintre ei ajunsese prin Antichitate. Ce sa facem, nesansa de a ne instrui intr-un sistem cu multe indoctrinari… Vad tot felul de piese de teatru, cu ei in roluri principale, azi joaca o carte despre nationalism, maine despre o tragedie imaginara… Vorba multa, complicand si denaturand orice lucru simplu, subiectivism, timp pierdut, zero rezultate.

A citi mult nu inseamna si a cunoaste mult sau a vedea adevarul. Nu cunosc raceala si aciditatea adevarului.

Cel mai bun exemplu este si dialogul prin carti dintre doi sinaieni: dl. Neagu Djuvara si dl. Matei Cazacu. Ultimul este mai putin cunoscut, dar este nascut la Sinaia, fiind un istoric care s-a stabilit in comunism in Franta.

Spune asa dl. Cazacu: „Teza lui Neagu Djuvara nu e noua si nici originala: ea a fost de multa vreme discutata de istoricii romani, care au abandonat-o, deoarece este contrazisa de toate marturiile vremii si de bunul-simt; doar unii istorici unguri mai cred in ea.”

Dar sa ne intoarcem la subiect, la munte, ei sunt oameni, noi suntem oameni, gresim, judecam… sau invers. Pe cand muntele este altceva, cu totul altceva…

parauTimpul curge si cu noi, si fara noi.

2

3Tentati sa credem ca a sapat cineva o grota. Ei bine, nu! Am vazut live cum lucreaza in timp, inghetul-dezghetul. Am pus o folie de plastic pe jos… si in fiecare zi cad intre 20-30 pietricele. Mie imi plac certitudinile… De asemenea, cand jos, in Valea Prahovei, o basculanta descarca pietrisul, oblonul metalic de la spate se tranteste la final cu zgomot… Sunetul puternic se propaga spre munte si cateva pietricele se desprind din tavanul grotei si cad. Ramai asa, un pic fascinat, cand vezi chestia asta 🙂

o manaSalutul unui sihastru de acum… cateva sute de ani, doua sute sau trei sute, cine mai stie…

5

6

7

8

9

Discutii si povesti la un ness… pe la orele 22!

Si astept noul episod din Black Sails. Minunat acest serial ajuns la al treilea sezon…

2 răspunsuri

  1. Bună seara ( 23,51 🙂 )
    Ce sunt ultimele trei fotografii că până acum nu am mai văzut ”ciuperci” dintr-astea.
    Bureții negrii din nou i-ai lăsat acolo ??? Că incep să devin gelos 🙂 , ia si tu exemplul meu și dă mai multe detalii cu locul ca să avem și noi măcar ”culegători” prin zonă .
    O seară minunată !

    Apreciat de 1 persoană

    • Salut, Cristi
      M-am uitat la episodul acela si apoi am adormit 🙂 Am intrebat si eu ce sunt, sa stim o certitudine. La prima vedere, alaturi de muschi se dezvolta si un lichen. Par a proveni de la lichen. Am mai vazut, mai rar ce este drept, dar nu am dat prea mare atentie, pana acum, ultima data.
      I-am lasat acolo, ca erau prea mici 🙂 Este un ulm langa Valea Pelesului, pana in chei, pe acolo erau. Mai mult de 5-6 manunchiuri mici nu am vazut. Zona este insa destul de umblata de ciupercari. In schimb, am vazut o postare pe Facebook, la Alexandru Vlad cu nu stiu cati bureti negri 🙂 Cred ca de prin Valea Babei i-a cules.
      O zi faina… si daca vad pe undeva, pe aproape, astfel de bureti, iti spun.

      Apreciază

Lasă un răspuns

