Dezbaterea no.18: Poze pentru explicatii

Mai jos… cateva poze. Mi se pare foarte interesant ce vedeti dvs. in ele. De ce? Pai, eu pot spune ceva, dar fiecare poate intelege diferit. Nu este nevoie de comentarii la toate pozele, ci la ce pare mai interesant, daca pare 🙂 Un fel de… ce poate fi!

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Multumesc!

23 răspunsuri

  1. Frumoase toate, triste cele în care se observă că omul nu e întotdeauna benefic naturii dar mie mi-a stat inima o clipă la poza 9. La o primă vedere am crezut că e o femeie în miniatură. Ce e „pata” aceea roşie ce pare o rochie?

    Apreciat de 1 persoană

  2. In poza 7 zici ca e un fes de jamaican :))

    Apreciat de 1 persoană

    • Salut 🙂
      Ei bine, nici la poza 7 nu am o explicatie. La prima vedere, pare o bucata de cauciuc, frumos vopsita totusi, care inveleste o/un coloana mica/stalp din piatra sau beton. Mai sus de bucata de cauciuc pare a fi un desen pe acea coloana. Nu imi dau seama daca este desen sau mi se pare 🙂 La fel, poza este facuta de departe si nu am vazut pe loc, ce am vazut acasa. Mi s-a parut interesant acel cauciuc vopsit si am pozat. Tot acasa am vazut ca de fapt era o bucata de cauciuc! Partea interesanta care este? 🙂 Mai sus de bucata de cauciuc trebuia sa mai fie inca o bucata, deoarece am vazut-o la o distanta oarecare de acea coloana, pe jos. Acum, ce este desenul care il acoperea si ce de ce a fost astfel imprejmuita coloana/stalpul, nu am habar 🙂

      Apreciază

  3. Toate sunt interesante. O adevărată…captură 🙂 Dar poza nr 5, desi pare cea mai…evidentă, mi-a plăcut cel mai mult. Un cuib adăpostit în stâncă. Superb!

    Apreciat de 1 persoană

    • Saru-mana, Oana 🙂 Ma bucur ca ai ajuns la acest articol, unele poze sunt si de prin locurile care stiu ca iti plac. Cuibul, cel atat de frumos alcatuit si bine adapostit, nu stiu de ce este, ce fel de pasare, dar este langa o apa. Nu stiu de ce l-a construit acolo, fiind la 1,5 metri distanta de apa si intr-un loc in care nu ajung razele soarelui decat vara. Nu parea sa fie locuit 🙂 Oricum, timpul de observatie a fost mult prea scurt, ca sa trag o concluzie. Multumesc! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

      • Mă gândeam eu că sunt și de prin zonele mele preferate :), față de care tu ești atât de aproape 🙂 Da, pare a fi (fost) părăsit. Câteodată și păsările astea își fac cuib în cele mai ciudate (și nesigure) locuri.
        Hai că vine ea primăvara aceea, de martie-aprilie și atunci plec și eu la drum! 🙂

        Apreciat de 1 persoană

  4. In prima poza sint departarile.Alea care ne cheama mereu.Si mai mergi, si mai mergi…
    A doua-zapada in trepte? si un posibil mic foc de tabara inconjurat de ape, sa nu se extinda.
    A treia-Un fel de Jules Verne, coborire spre centru pamintului.
    O fi o coborire spre mult discutatele tuneluri din Bucegi?
    A patra-sa darimam.Macar pe jumatate, sa nu poata folosi altcineva.Adica as zice ca reprezinta rautatea din oameni.
    A cincea-Si-a construit cuib…de piatra.Descurcareata pasarica.
    A sasea- urme.Urme de iarba, de muschi, de licheni si de ape feruginoase.O piatra printre zapezi, loc uscat, de popas.
    A saptea-cauciucul ala o fi fost de la vreo jardiniera.Se vede ca a fost „cusut” cu sirma.
    Arata bine si pe capatul de piatra, ca un ornament.
    A opta-tot rautatea omeneasca.Dece sa curatam fintinile,cind le putem umple cu mizerii?
    A noua-Radacini in apa.Pata de culoare.
    A zecea-replica turnurilor gemene, o fosta masa a unui fost loc de popas- inca mai poate fi folost.
    A unspea-liniste, curatenie.
    Faine pozele!

    Apreciat de 2 persoane

    • Multumesc 🙂 Absolut superbe observatiile tale. O sa adaug si eu cate ceva. In poza 3 nu stiu, pare ca a fost ceva subteran si apoi acoperit. Era un fel de iesire de urgenta, nu pot aproxima cand a fost construit, dar e clar ca se intra si se iesea pe acolo. Nu are apa, se vede ca putul a fost infundat cu pamant si tot felul de gunoaie si nu are legatura cu tunelurile din Bucegi. A patra poza este cu o cladire veche, dinainte de 1900, care fie s-a prabusit, fie a daramat-o cineva ca nu a avut ce face mai bun. La poza 8, de acord cu tine… un batran mi-a spus ca fantana mai avea apa prin anii’70. Poate ca are si acum dar este infundata bine de tot. Si poza 10 este interesanta, ca nu stiu la ce s-a gandit autorul. Iar a 11-a, un fel de… cum pastram, asa avem. Multumesc foarte mult, Alexandru!

      Apreciază

      • Cam asa arata o drumetie.Cu departari, cu paduri si cascade, cu fintini si piraie, cu tot felul pe care daca vrei le observi sau treci mai departe si vezi doar ce-ti sare in ochi.
        La asa ceva se referea dorul meu de duca.

        Apreciat de 1 persoană

        • Ne confundam cu cadrul natural dar frumusetea sta si in foarte multe detalii ale acestuia, peste care, asa cum zici si tu, se poate sa trecem superficial. Ne impletim gandurile si trairile cu acestea, poate ca niste ecouri ori poate ca niste cercuri concentrice…

          Apreciază

  5. Fotografiile tale sunt mereu o încântare. E ca și cum ai vedea muntele cu alți ochi. Ca și cum i-ai pătrunde în intimități. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Saru-mana 🙂 Na, acum ce sa fac daca imi place 🙂 🙂 Frumosul de orice fel ar fi… atrage, nu?

      Apreciat de 1 persoană

      • PĂi dacă-ți place, e cel mai bine! Și dacă ne place și nouă…deja e perfect! 🙂
        Uite așa ne mai astâmpărăm dorul de munte uneori 🙂

        Apreciat de 1 persoană

        • Cum sa nu?! Deseori muntele pare inaccesibil, dar cu perseverenta, ambitie, se gasesc potecile care sa ocoleasca prapastiile. Si uite asa, apar tot felul in cale, pentru ca lucrurile frumoase nu stau in prapastii ci mai mult in preajma potecilor.
          Asa este bine, cand sunt lucrurile clare 🙂 Altfel, intram in lumea interpretarilor si cine stie cum iesim. Vorbesc din experienta, experienta scarmanarilor luate 🙂 Dar cand toti sunt in grafic, pe aceeasi lungime de unda, cu aceleasi idei de munte, este mai mult ca perfect. Bine, nu exista exprimarea asta dar exista de acum 🙂 Legat de dorul… de acesta, de munte, la mine nu tine doar privind. Imi vine asa, sa plec imediat :)) Noroc ca mai este si noapte, dar si maine este o zi…

          Apreciat de 1 persoană

  6. 3 si 8, daca nu sunt fantani, ar putea fi camine de vizitare pentru drenajul unor cai rutiere (cum sunt langa soseaua care duce din Sinaia spre Moroeni) sau feroviare (cum sunt in preajma tunelurilor CFR dintre Predeal si Timisul de Sus).

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

