O specie rara in Parcul Natural Bucegi: fluturasul de stanca

In Bucegi, intamplator, am observat o pasare cu un comportament interesant. In primul rand, ea arata interesant, avea pene rosii, albe, negre si cauta intr-un perete stancos, prin toate crapaturile. Avea si un cioc lung… tot topaind de colo-colo mi-a atras atentia. I-am facut niste poze de la distanta, ca am vazut ca se sperie de om imediat.

Acasa am intrebat pe Facebook, pe niste priceputi in tainele pasarilor de la noi din tara. Intai sa va arat o poza buna cu aceasta specie, luata de pe alt site:

fluturasul-de-stancaSursa http://www.verticalonline.ro

Fluturasul de stanca (Tichodroma muraria) a mai fost observat in Bucegi, pe la Coltii lui Barbes, eu l-am vazut pe langa o brana destul de rar circulata de oameni, in zona muntelui Jepii Mici. Este o pasare rara, o specie prioritara la nivel european. In alte zone unde sunt observate aceste pasari, inclusiv la noi in tara, locurile unde este vazuta aceasta specie devin/sunt habitate prioritare. O sa intreb cum sa facem si la noi.

I se mai spune si fluturele de piatra… Wikipedia precizeaza ca este o pasare cataratoare migratoare.

Vedem asadar bogatia faunistica din Parcul Natural Bucegi, loc in care poti vedea o multime de specii… pe care nu ai crede ca se afla pe aici. De aceea, trebuie sa facem eforturi sa protejam aceste chiar locuri binecuvantate.

Si pozele de ieri:

i

j

k

l

2 răspunsuri

  1. Nu stiam ca se numesc asa. Am intalnit pasarile acestea in peretii nordici de sub muntele Doamnele, in caldarea superioara a vaii Gaura. In scobiturile calcarelor isi facusera un fel de cuiburi, din fericire nu intr-o zona circulata. F. frumoase! 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

