Predica de la Manastirea Caraiman, Monumente din Fieni si Azuga, Evenimente la cabana Poiana Secuilor

Cine a fost duminica, 6 septembrie, la Manastirea Caraiman zic eu ca a iesit pe poarta manastirii cu alte ganduri in suflet si in minte. La slujba a participat si pr. prof. dr. Constantin Necula, despre care ne spune foarte bine site-ul crestinortodox.ro ca este: „unul dintre parintii nostri de astazi, de mare anvergura pastoral-misionara”.

1

fPrima biserica a Manastirii Caraiman

aPr. Constantin Necula vorbind in biserica mare a Manastirii Caraiman

b

cParintele a vorbit extraordinar si oricat as descrie, nu voi reusi sa ma apropii prea mult de starea pe care o transmitea. Din acest motiv, am cautat o inregistrare cu dansul, nici prea lunga dar nici prea scurta, pe care o voi posta mai jos. Nu inainte de a mentiona un mare adevar spus de dumnealui: „Pai astia care sunt 2-3 clipe in istorie, vor sa facem acum ca ei, in timp ce Biserica Ortodoxa se identifica de sute de ani cu istoria nationala”.

Daca aveti rabdare, veti intelege unele lucruri… „Cand ii aud pe astia ca vorbesc despre popi cu masini si… eu stiu studentii mei in ce conditii traiesc, cum isi cresc copiii… Noi nu ne-am facut preoti ca in altar s-a montat un xerox de bani… „.

dEste un obicei ca la sfarsitul liturghiei, celor prezenti sa li se dea coliva

e

2

….

Imagini din Fieni si Azuga:

gMonumentul eroilor din centrul orasului Fieni

h

i

j

kCred ca o astfel de amenajare, cu izvor si cateva banci, ar da bine si prin Valea Prahovei

La Azuga, am pozat intr-o zi monumentul inchinat de asemenea celor cazuti in Primul Razboi Mondial:

l

m

n

oIntelegeti, ca in „amintirea” eroilor stau cate unii pe trepte si sparg seminte. Iar pe spatele monumentului daca indrazneste sa se uite cineva o sa vada niste simboluri naziste. O spun asa, ca sa vedeti ca daca nu citeste careva pe aici, vor depune coroane de flori pe 1 Decembrie si simbolurile acelea tot acolo vor fi 😉 Din cauza lipsei de interes a autoritatilor. Este o sansa pentru ei ca am scris… ca altfel se vor face de rusine. Voi merge pe 1 Decembrie si ii voi poza pe toti cum se invart in jurul monumentului fara sa se sesizeze. Deci eu spun dinainte ca sa fie ok. Mie tot mi se pare ca autoritatile pe la Azuga fac doar acte de prezenta si ca nu au vreo tangenta cu zona culturala. Sper sa raman cu parutul, nu cu pozele de pe 1 Decembrie.

p

Acum, cate ceva de pe la cabana Poiana Secuilor din Predeal, o cabana care din ce am inteles ar apartine fostului primar Vestea. Dar nu acesta este aspectul important… in acest loc au avut loc in aceasta vara o sumedenie de spectacole folk, cantece la chitara, focuri de tabara, au venit vedete de genul: Bertzi Ducu etc 🙂

rScena improvizata

r2De pe banca vezi releul de pe Postavaru

s1Poiana… la capatul careia regasesti traseul turistic spre Postavaru, sunt vreo 3 ore pana la varf. Am venit intr-un an din Busteni pana in Brasov pe jos, peste munti si dealuri, de fapt, de mai multe ori… poate ca ar trebui acum spre toamna sa mai incerc, cine stie ce peisaje sau alte chestii mai surprind. Nu este chiar greu… Busteni-Gura Diham-cabana Forban-drumul spre Rasnov-Trei Brazi-Poiana Secuilor – Spinarea Calului-Postavaru-Poiana Brasov-drumul vechi al Poienii si gata in Brasov, in Schei.

s2Corturile unor nostalgici

s3

s5In dreapta, focul de tabara pregatit… cam mic si cam cu multa cetina verde, asta scoate mult fum… na, nu este acelasi lucru ca si cum ai face focul in Leoata 🙂 cand am ingramadit copaci uscati cazuti unul peste altul si au ars pana dimineata…

Cum oare sa inchei acest articol divers decat cu o poza cu Pepsi la sticla, fiind in acelasi ton cu romanticii ce se aduna prin acest loc de la Poiana Secuilor; eu savurand Pepsi la sticla si amintindu-mi cum in zilele de duminica tata urca la Poiana Stanei cu dl. Mihai Fratila… sa cumpere Pepsi la sticla… in perioada comunista:

s4Noi am ramas si acum, in familie, sub influenta fenomenului Pepsi 🙂 🙂

2 răspunsuri

  1. De intai decembrie, la Azuga „ostilitatile” se desfasoara la monumentul din centru, aflat in fata bisericii, la DN1. La cel din parc se scuipa in continuare seminte in memoria gloantelor trase in primul razboi mondial.

    Apreciază

Lasă un răspuns

