De pe trasee…

De putina vreme am urcat pe Jepii Mari. Mi s-a parut ca traseul spre Cascada Urlatoarea… este deviat pe Jepi intrucat erau zeci si zeci de turisti. Vara, Bucegii sunt plini de oameni, unii mai educati, altii mai putin.

1

2Nu o data am auzit persoane intreband de ce s-a dat cu vopsea pe copaci 🙂 De ce oare s-o fi dat? 🙂

3

4

5

6

7

8Cand aveam vreo 7 ani am vazut prima oara aceasta cruce. Peste vreo 2 ani cand am mai trecut pe acolo si stiam a citi ne-am speriat foarte tare, eu si un var.

9Cablul funicularului

10

11Mult timp, nu stiu exact cat, eu am crezut ca boul si taurul sunt doua specii diferite :)) Cica sa nu mai zic d-astea, ca rade lumea 🙂 Am mai scris recent ca nu stiam care era pluralul la moschee si ca nu stau sa vorbesc sau sa scriu in cea mai pura limba romaneasca 🙂 Ar fi enervant tare, sa pun virgule peste tot, sa incep cu alineat, ca in titlu nu se pun smiley, ca diverse. Daca stau sa-mi pierd vremea cu asa ceva… bine, sunt chestiuni elementare dar mie nu prea imi pasa. Na, defecte 🙂 Oricum nu sunt eu lamurit prea bine nici cu boii astia, pentru ca in vederile vechi de prin Valea Prahovei dar si in tablouri, mai ales unul al lui Grigorescu Nicolae 🙂 apar niste boi mari, albi spre galbui cu coarne lungi, inhamati la caruta. Si prin filmele din perioada comunista cu scene de pe la tara, apar astfel de animale care merg asa in ritm de lasa-ma sa te las, de parca ar fi tot timpul din lume… Boii aia pareau niste vaci mai mari cu coarne in sus, pe cand taurii le-au asa, inainte, gata de atac. De aici am crezut eu ca sunt 2 specii diferite 🙂

Bun, deci boii sunt niste fosti tauri care nu mai au treaba cu vacile ci cu jugul. Oare cum strigau stapanii la acaretul tras de un astfel de patruped? „Dii, ba’ boilor?! :))) Si caii pusi la carute, oare tot asa sunt? Imprieteniti fortat cu carutele? 🙂

Ma gandeam deseori la ce citisem in cartile de istorie. Omul acesta, care a intemeiat primul stat dac, Burebista, in campaniile lui de formare/consolidare a statului s-a razboit cu tot felul de neamuri. Scriu istoricii vremii ca aproape a nimicit triburile tauriscilor si boiiilor, niste triburi de neam celtic. Deci unii erau taurisci iar ceilalti boii. Or, asta suna deja cam ciudat 🙂 Adica tauriscii purtau coarne de taur si erau in iuresul luptei si pe la spartul targului se aratau si astia asa, ca boii, agale, apatici 🙂 🙂 Nici nu este de mirare ca au fost starpiti, pentru ca nu stiau sa fuga 🙂 E o gluma dar eram curios pe ce considerente au fost numiti asa.

12

13

14Vulpile acestea nu au nicio teama de oameni

6 răspunsuri

  1. Nu spun ca suta la suta ar fi adevarat ce zice wikipedia. Am gasit ca numele taurisci ar veni de la celticul „taur” care inseamna „munte”, deci tauriscii ar fi munteni. Numele boilor ar veni de la cuvantul indo-european „gwowjeh” (vaca), cuvantul latin „bovis” (vita, bou) sau cuvintele galice „bouios”, „bouvios” care inseamna proprietari de vite.

    Stiu ca vulpita asta ti-a mai iesit in cale undeva pe platou…

    Apreciat de 1 persoană

    • Era o poveste cu tauriscii si boii astia prin manualele scolare la gimnaziu, dar mai ales in clasa XI s-a studiat in detaliu statul geto-dac si contextul infiintarii sale. Oricum boii si tauriscii erau niste triburi celtice… sa stii ca eu tratez cu mari rezerve orice interpretare de cuvinte, pentru ca ai vazut poate, cate cuvinte au fost inventate pentru ca unii au tinut mortis sa faca pe traducatorii de texte antice.
      Nu este vulpea aceea, aceasta era mai amarata 🙂

      Apreciază

  2. Si eu scriu de-a-n boulea si ma apostrofeaza sotia ca e cadru didactic si vede imediat greseala. Faza cu marcajele e adevarata, sunt multi tantalai pe potecile Patriei:)). Erau unii langa cabana Babele si ma intrebau ”unde sunt Babele?”:)). Altu ma intreba daca e vreun bar la cruce…

    Apreciază

    • Este bine sa fim corectati si sa nu mai repetam greselile grave, de genul „este multi, sau spus”, confundarea unor sensuri in loc de alineat sa scriem alienat 🙂 🙂 Dar ca uitam o virgula, ori ca nu stim pluralul la un cuvant rar folosit nu mi se pare o chestie asa de grava. Apoi, am vazut pe multe bloguri, site-uri cum niste oameni de bun simt comenteaza civilizat si se trezeste cate unul sa-i analizeze tot textul, ironic si cu tot felul vorbe. Figuranti, iti dai seama 🙂
      Cu marcajele au crezut ca a mazgalit cineva copacii ca nu avea ce face iar faza cu Babele ne arata clar ce oameni vin pe munte. Nu de mult eram la lacul Bolboci si se uitau niste oameni la el, il admirau, si unul dintre ei a pus punctul pe I: Ce lac o fi asta?” 🙂 Am facut deseori exercitii de imaginatie si nu reusesc cum sa-mi dau seama cum poti pleca de acasa pur si simplu…unde? La Cruce, soclul acela ar trebui amenajat intr-un fel, macar sa fie si adapost de ploaie.

      Apreciază

  3. Mult nu mai e pana fac astia vreun restaurant la cruce

    Apreciază

Lasă un răspuns

