Atacul trombarului de fag in Parcul Natural Bucegi si muntii Baiului; Diverse

De circa o luna de zile, padurile din Valea Prahovei au capatat o culoare de toamna. Mai exact, fagul este atacat de un daunator cu numele: trombarul frunzelor de fag. Cum te uiti din muntii Baiului spre Bucegi, intreaga padure a Abruptului Prahovean are culori ruginii. La fel si invers, cand te uiti din Bucegi spre muntii Baiului vezi ca padurea de foioase are variatii coloristice nespecifice acestui anotimp.

Prin orice padure din apropierea statiunilor Sinaia si Busteni… vezi asa ceva… la tot pasul:

a

b

frunzeNu stiu daca se poate face ceva… este clar ca este un atac foarte puternic al acestui daunator, am trimis poze pe la Ministerul Mediului…

Buun… acum alte imagini:

cota 2000Statia de telecabina de la Cota 2000

afis filmarePrin Sinaia se vor realiza niste scene pentru un film… cine doreste poate participa fiind platit cu 50 lei/zi… evident pentru figuratie.

Vad eu anuntul si sun cateva cunostinte, ca poate au timp liber, dispozitie, nevoie de bani, vor sa faca si altceva. De la… ca „sunt un nenorocit” si pana la „ca nu fac pe mascariciul pentru nimeni” a fost un pas… trecut intr-o clipire 🙂 🙂 Efectiv nu te poti supara pentru atata prostie. Deci am jignit persoana in cauza. Si ea praf cu capul si eu la fel. Un prost trebuie intotdeauna ignorat. Altora li s-a parut foarte interesant, in sensul de distractie. Nimeni nu s-a gandit ca totusi este o munca 🙂

La final, sa postez doua afise ale RegioTrans postate prin garile din Valea Prahovei… ca poate intereseaza:

regiotrans 1

regiotrans 2Era sa uit 🙂 Vazusem pe Facebook, la dl. Mircea Ordean ceva ce m-a amuzat destul de tare:

”La ATINGE OMU s-a aliniat la start cam toata elita feminina a alergării montane.” Aceasta este o descriere a ceea ce va fi maine la un concurs de alergare montana prin Bucegi.

Aștept și elita de gen feminin a iubirii montane – spune dl. Mircea 🙂

10 răspunsuri

  1. Daca tot ai dat un mesaj spre autoritati, m-am uitat un pic pe net. Trombarul pare sa fie cam greu de combatut si studii prea putine, are ciclu de viata destul de lung, exista substante, dar nu stiu ce se poate face in parc, tot la ocolul silvic+administratia parcului trebuie sa intrebi.

    Apreciază

    • Saru-mana! Mai intai am primit confirmarea de la Administratia Parcului ca este vorba de acel daunator. Idei nu are nimeni, asa ca am intrebat si eu pe cei din Minister 🙂 Adica sa nu fie nici o masura de combatere a acestei specii?!

      Apreciază

      • Cum spuneam, am gasit un studiu care exact asta arata, ca este un daunator dificil, am gasit si numele unei substante, dar nu stiu cat sunt permise tratamentele chimice in parc, tot de administratie si de planul de management depinde.

        Apreciază

        • Iti dai seama… trebuie un avion sa raspandeasca substanta asta prin Parc, daca ar fi permis, dar raman zburatorii astia mici in cealalta parte, adica in muntii Baiului. Tot azi am vazut ca si la Predeal este aceeasi situatie. Apoi mai sunt costurile, si ca la noi: de unde avion, de unde substanta? Sa vedem ce va fi, probabil se mai suna si oamenii astia intre ei, autoritatile, sa vada ce si cum, daca este sau nu o solutie.

          Apreciază

  2. Adrian, culoarea maro(ruginie) esta data de frunzele care sunt arse de soare, datorita faptului ca ploaia este abundenta si ramin pe frunze picaturi care au rol de lupa si pentru ca iese soarele foarte repede dupa ploaie le arde. Este adevarat ca gaurelele din frunze sunt produse de acel daunator dar nu gaurile dau culoarea ruginie. Ai sa vezi si multe capuse, ca sa nu zic invazie, dar daca pe nimeni nu intereseaza sanatatea poporului sau este o alta problema. Zile placute in drumurile tale!

    Apreciază

    • La inceput asa am crezut si eu, ca este de la soare. Dar au aceasta culoare ruginie si frunzele care sunt mai spre baza trunchiului, deci mai bine protejate de soare. Dupa care m-am gandit ca nu avea cum sa usuce soarele toate frunzele de la un arbore si de la atatia arbori. Nu as spune ca este asa cum credem pana nu mai aflam si de la altii.
      Astazi, de exemplu, la Cota 1400 toate constructiile aveau pe la geamuri zeci de gandacei din acestia. O doamna mi-a spus ca a vazut dimineata pe la 9 cum zburau insectele acestea… pareau nori mici negri. Deci erau mii si mii. Probabil se mutau de colo-colo.

      Apreciază

Lasă un răspuns

