TVA alimentar la cartele telefonice si Orga de la Peles

„Noi nu putem fi corecti, asta este clar!” – sunt vorbele unei cunostinte careia i-am relatat intamplarea de mai jos.

Cumpar duminica o cartela cu niste euro pe ea… pentru ca telefonul nu poate functiona altfel 🙂 Mai cer si un pachet de servetele nazale ca sunt racit de vreo 2-3 saptamani… cred ca a venit vara, de aceea.

Dau banii, 55 lei cartela si 50 de bani pachetul cu servetele. Iau bonul si ma uit pe el, apoi la vanzatoarea care misca din umeri… si plec. Nu stiu daca sa rad sau sa zic ceva. Mi se pare ceva extraordinar ce vad scris pe bon.

Pana la urma imi dau seama ca aceasta chestie cu TVA-ul redus inseamna o mare paguba la buget. O avea caracter social, se cunoaste ca la 100 lei cumparaturi de altadata, azi platesti pe la 80 lei… dar nu stiu daca este o idee chiar buna, poate ca ar fi trebuit completata nu stiu cu ce…

Pe bon eu am cumparat Fistic 150 g si am platit 55 lei 🙂 🙂 dar si un pate pe care am platit 50 bani 🙂 Ce nebunie! Asta inteleg unii cu TVA-ul. Deci daca as fi cumparat un ghiveci cu flori… pe bon ar fi trebui sa se gaseasca un produs alimentar oarecare, ca de, TVA-ul!

bon

Despre concertul de duminica de la Peles… am sa va ilustrez cu cuvintele altora, ce a fost de fapt, cum a fost:

henning-peles„Publicul a venit în număr mare şi la cel de-al doilea eveniment, în care protagonişti au fost: cel care s-a ocupat de recondiționarea instrumentului– organistul Remus Henning şi violonistul Ladislau Csendes, artişti care au propus o călătorie în care melomanii au putut asculta opusuri rar prezente pe scene din România, lucrări semnate de: Giovani Battista Martini, Gaty Zoltan, Joseph Sulzer, Charles Bohm. De asemenea Remus Henning a extras dintr-o culegere îngrijită de Ursula Philippi şi tipărită în anul 2012, piese transilvănene pentru orgă, recent redescoperite după secole de uitare: creaţii de Josephus Fazakas Krisbacensis, Martin Schneider, fragmente din cartea de corale găsită în biserica din satul Toarcla sau din manuscrisul descoperit în biserica evanghelică din Archita.”

Sursa: https://stagiuneasunetulmuzicii.wordpress.com/2015/06/07/orga-atractie-a-castelului-peles/

De incheiere… vremea asta superba imbie la drumetii, pentru aceia care mai au si timp… pe munte este chiar placut in aceste zile 🙂 Iata si o imagine:

peisaj

8 răspunsuri

  1. Cum-necum, am impresia ca vanzatoarea te-a pacalit in primul rand pe tine (dincolo de stat). Cartela aceea, indiferent drept ce era trecuta, ar fi trebuit sa te coste cu 10 lei mai putin: 8 euro+TVA (24%)=9,92 euro x 4,5 =44,64 lei; nicidecum 55.

    Sigur, e adevarat ca, pe de-o parte, recunosc ca sunt foarte slab la aritmetica, si, pe de alta, cam astea ar fi socotelile pentru o cartela telefonica de la operatorul respectiv (cu care am si eu de-a face) in Bucuresti, nu la Busteni, dar mie asa imi iese. Gresesc undeva?

    Apreciază

    • Nu stiu cat m-a pacalit pentru ca acela era pretul cartelei. Nu se calculeaza cum ar trebui pentru ca daca ar fi asa nu ar mai castiga niciun comerciant. Da, daca mergeam la un magazin Vodafone poate o cumparam cu 50 lei… dar tinand cont ca era sambata seara, prin Busteni nu este un astfel de magazin deschis 🙂 Oricum, o cartela de 5 euro stiu ca este 30 lei.
      Cel mai probabil esti pe abonament, de aceea… Ca se mai aratase mirat un prieten, si el fiind tot pe abonament.

      Apreciază

      • De-aia admiteam in avans ca poate gresesc undeva, fiindca nu stiu ce adaosuri se practica prin Busteni. Si eu imi incarc cartela (deci nu e vorba de abonament), dar niciodata nu mi s-a cerut, nicaieri, practic peste 5,5 lei/euro! Daca asa sunt preturile acolo, ti-as sugera sa incerci sa-ti incarci cartela direct de pe site-ul Vodafone, sau printr-un abonat… Sigur, deja ne-am abatut de la subiectul postarii, asa ca-mi cer scuze. Toate cele bune!

        Apreciază

        • Nu am avut incotro… probabil si daca imi cerea 60 lei tot o cumparam. Trebuia sa dau niste telefoane, sa stabilesc ceva pentru duminica si luni, duminica nu era deschis la niciun magazin Vodafone. Asa s-a intamplat! Nu am fost atent cand imi expira optiunea, ca de regula am nelimitat in Vodafone si vreo cateva sute de minute nationale. Mai mereu cumpar o cartela direct de la Vodafone, ca nu-mi place sa ma complic cu vreun abonat iar cu site-ul nu am incercat, chiar o sa ma uit.
          Multumesc, nu este nicio problema. Numai bine si tie!

          Apreciază

      • Șiretlicuri clasice pe la prăvălii, Adriane…

        Apreciază

  2. Cred ca romanii sunt singura natie de pe pamant care sunt suparati ca platesc mai putine taxe (TVA) O:-)… Aici in Toronto, Canada cand guvernul Canadei a redus cu 2 procente de la 9 % la 7 % GST (taxele federale la produsele considerate de baza- alimentare sau nu- ) toti s-au bucurat si guvernul a colectat mai multi bani pentru ca lumea a consumat mai mult…

    Apreciază

    • Pai d-le Georgescu, TVA-ul este redus doar la alimente, nu la tot ce este pe piata. Si ca patronul sa castige… trece orice bun ca aliment. Poate sa fie si roata de masina, o trece branza sa zicem 🙂 Nu este vorba ca sunt suparati ca platesc mai putine taxe ci ca nu pot fi cinstiti 🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

