1 Iunie, cu tot ce vrei… si atacul cainilor

Intai, un eveniment mai putin fericit intamplat prin zona noastra in aceasta mini-vacanta de Rusalii.

Radu Milea, unul dintre cei mai cunoscuti alergatori montani din tara, a efectuat un antrenament prin muntii Vaii Prahovei… si a fost atacat de cainii de la o stana. Am vazut imagini pe Facebook, l-au muscat foarte rau… Din pacate, sub privirile apatice ale unor ciobani analfabeti deci indiferenti, cainii musca pe oricine apare in raza lor vizuala.

indicatoare

Nu vreau sa impart cititorii in doua categorii: pro-caini, anti-caini… dar cine iubeste cainii ii tine prin curte, pe strada legati… Pe Facebook se dau sfaturi cum trebuie procedat cu cainii de pe la stane… eu zic ce am spus de multe ori: nu am vazut caine de la stana care sa nu fuga de zgomotul unei petarde.

Cat despre o alta realitate, ca sunt mai multi caini la o stana decat ar trebui… poate ca ar trebui ca fiecare sa reclame autoritatilor situatii de genul… cainii  trebuie sa aiba jujeu la gat, ciobanii sa nu stea cu oile in traseele turistice, atacuri neprovocate. Mai sunt si persoane care iau partea cainilor, cel putin eu nu le inteleg, dar fiecare crede si face ce doreste. Mie mi se pare ca oamenii sunt mai importanti decat orice animal, exceptand situatii de genul ursului prins in capcana care pentru a scapa ucide braconierul. In acest caz, nu are rost sa impusti animalul. Dar la chestiile astea cu caini numerosi peste care dai in trasee turistice si pe unde nu te astepti, inclin decisiv spre metodele de scoatere a acestor patrupede din peisaj.

Sper ca Radu sa fie bine.

Ploaie pe Bucegi

Trec in revista si Ziua Copilului…

Primariile din Valea Prahovei s-au implicat exceptional in organizarea acestei zile. La Sinaia, trona mare pe cladirea administratiei locale: „Primaria Copiilor”. Acestia au intrat prin toate birourile, spectacole, bucurii. La Busteni, Primaria s-a autodepasit printr-o festivitate impozanta, prin care au fost premiati foarte multi elevi olimpici, ceea ce arata ca invatamantul la Busteni mai are performante, desene pe asfalt, baloane, ce mai, foarte frumos. Nici Azuga nu a fost mai prejos 🙂 Primarul a dat startul unui cros al copiilor, sute de mici alergatori, toti medaliati la final… tot primarul a impartit un urias tort copiilor. Deci vedeti, copiii ne fac mult mai umani, ne fac sa constientizam ca indiferent cat contabilizam prin buzunare sau conturi, trebuie sa ne implicam si social. Niste copii bogati material nu au ce sa faca intr-o lume saraca, lipsita de cultura, principii si valori, in care Eminescu poate fi cel mult un nume de strada.

istorie

Cascada Urlatoarea 1

Cascada Urlatoarea 2Apropo de imagini… traseul spre Cascada Urlatoarea, pe unde trec mii de turisti, arata groaznic, plin de noroaie prin care cad copii, adulti…trebuie urgent realizate cateva podete.

22 răspunsuri

  1. Spray-ul paralizant folosibil pentru caini are 200ml, incape in pumn. Ce era asa de greu de carat, daca respectivul e om de munte cu experienta ? Acum 5 ani, undeva spre Dichiu, eu si sotia am fost atacati de caini de stana. 6 din ei ne-au inconjurat, 2 au fost atinsi de jetul care are si 4m daca nu bate vantul. In ziua aceea , o stana a ramas fara caini, pentru ca toti au DEMISIONAT. S-au auzit multa vreme in departare schelaituri sfasietoare, cum nu am mai auzit. Si daca aparea ciobanul, ii dadeam si lui.
    Spray-urile le avem in permanenta la indemana pe munte, dar ne e frica de OAMENI si de ursi, in ordinea aceasta. Ursii sunt mai inteligenti, te observa cu mult inainte de a fi constient de prezenta lor, si decizia de a se manifesta le apartine.
    Se gaseste spray online…….

    Apreciază

    • Initial si eu am fost surprins cum de nu a avut un spray. Apoi am citit ce a scris, ca alerga si avea o haina peste rucsac, iar in rucsac spray-ul. Cum fugea el asa, din niste tufisuri au iesit cainii si au tabarat pe el. Nu a mai avut timp de nicio reactie, a lovit un caine, a cazut si cainii au sarit pe el…
      Eu il tin mereu la indemana, dar mai am si un spray pentru urs care este bun si pentru caini. Cu siguranta pe urs doar l-as enerva 🙂 Da, asa trebuie procedat, si caini si cioban care cum apare. Aceasta este si ordinea pericolelor pe munte… ne temem intai de oameni, pentru ca nu stii pe cine poti intalni si cum Bucegii sunt calcati anual de sute de mii de oameni trebuie sa fii oarecum atent, apoi cainii, salbatici sau de la stane, si apoi ursii. Desi ursul este un animal cu mult mai putin periculos…
      Din discutiile de pe Facebook se desprinde ideea ca va fi o adevarata explozie cu vanzarile acestor spray-uri.

      Apreciază

      • Daca tot mi-am rascolit amintirile cu caini din Bucegi, iata alta intamplare:
        prin 2008, mergeam cu masina ARO a batranului din Busteni care te lua de la telecabina. Undeva dupa Cheile Tatarului ne-a alergat nu o haita, ci o TURMA DE CAINI. Erau peste 25. Constituiau un real pericol pentru turisti si fauna locului. Se ocupa cineva de aspectul asta?

        Pe de alta parte, mosul cu ARO mi-a lasat o impresie excelenta. Un adevarat om al muntelui. Se oprea si isi nota unde drumul prezinta surpaturi. Masina lui nu scotea fum nici când accelera. L-am intrebat daca e motor TOYOTA sau ANDORRA. Nu, mi-a spus el, e motorul original „de brasov” cu care era când l-am cumparat de la Vanatorii de munte; l-am segmentat eu, inainte sa inscriu masina in circulatie. Sper ca mai traieste, si sunt sigur ca il cunosti personal. Imi amintesc cu placere de dansul când ii vad pe puslamalele cu 4×4 care te imbie cu excursii pe platou.

        Apreciază

        • Frumoase povestile astea… au farmecul timpului.
          Cu siguranta acei caini erau ai unor ciobani care nu aveau o problema cu numarul. Nu cred ca mai sunt atatia pe la vreo stana. Da, se mai ocupa si de caini unele institutii, persoane, dar din pacate zic eu, masurile nu sunt prea eficiente. Ar trebui realizate mult mai des astfel de actiuni de combatere a cainilor ce umbla liberi prin padure sau la stanele unde numarul lor este foarte mare. Anul trecut pozasem vreo 12 caini ce stateau ca la teatru prin preajma DJ 713, undeva mai sus de cabana Dichiu spre Piatra Arsa. Pe jos, este un adevarat pericol, mai ales sa fii si singur. Desi spray-ul este o modalitate foarte buna de a te apara de caini, o petarda cu 3 focuri ii face sa fuga mancand pamantul.
          Il cunosc pe acel domn, Savu il cheama. Ultima oara avea un job la Cota 2000, la casuta de langa un releu. Sunt pe acolo doua relee, el era la cel aflat langa statia de telecabina. Stiu si masina lui, pe care o parca si la Busteni si la Cota 1400. De fapt, el a deschis chestia aceasta cu turismul auto pe Bucegi.
          Cat despre cei de astazi, nici ei nu ar fi avut astfel de atitudini… daca ar fi fost ajutati sa-si desfasoare munca intr-un cadru organizat, legal… cred ca tocmai de aceea li se spune „Pirati” 🙂

          Apreciază

  2. Parca ma simti, Duminica o sa fiu pe la marcajul din prima poza 🙂

    Apreciază

  3. Urâtă păţania cu câinii de stână, la munte. Am păţit-o şi eu odată, pe Făgăraş. Erau nişte câini uriaşi, iar de spray… nu se punea problema prin ’91. Pe mine nu m-au muşcat, dar pe unul dintre colegi l-au capsat destul de urât. Am stat nemişcaţi aproape o oră, căci n-am avut curajul să-i înfruntăm, iar ei ne păzeau, mârâind. Noroc că a început ploaia şi ne-au lăsat în pace. N-o să uit niciodată spaima de atunci. Am reţinut ideea cu sprayul, atât de util în drumeţii. Dacă altfel nu se poate pe la noi…
    Numai bine şi o duminică frumoasă! 🙂

    Apreciază

    • Ca in orice lucru trebuie o doza de echilibru, sa privim lucrurile obiectiv. Clar ca daca ne apropiem sau trecem pe langa o stana, vin cainii la noi. Este datoria lor sa apere stana, turma. Dar cand circuli ca un turist normal pe traseul turistic si esti atacat, se schimba treaba. De regula, pe munte, nu este bine sa mergi singur pe trasee lungi…
      Ce povestesti tu Alex, mi-a fost dat sa vad, dar cred ca a fost mult mai rau decat ce vi s-a intamplat, intr-un reportaj din muntii Grohotis. Turistii erau ciuruiti.
      Prin Bucegi, cainii nu sunt chiar atat de agresivi ca in muntii in care pasunatul este la el acasa, gen Leaota, fiindca pe aici circula foarte multa lume. Petardele de la Craciun te scapa sigur de orice caine de stana. Dar este un pic riscant cu ciobanul, de multe ori astia pun mana pe bata si vin dupa tine 🙂 Atunci poti folosi spray-ul, un lucru il determina pe celalalt si doua masuri de prevedere sunt mai bune decat una singura.
      Eu spray-ul pe care il am, il folosesc mai mult pe cainii de prin oras 🙂 care imi latra pe la 4 dimineata pe la geam… ori care sunt in drumul meu si devin recalcitranti. Multumesc, si eu iti doresc o duminica asemenea 🙂

      Apreciază

  4. Gata, am fost Duminica la Diham, in sfarsit, numai iesisem de 1 an 1/2 pe munte, am prins vreme super. Ziceai ca dai o tura pe acolo..

    Apreciază

    • Eram sigur ca vei merge. Ma bucur pentru tine si iti doresc ture mult mai dese. Duminica am fost la un concert si apoi treburi, ca la mine treburi sunt in fiecare zi. Ultimul an a fost extrem de stresant…
      Si pe unde te-ai intors de la Diham?

      Apreciază

  5. Pai am lasat masina la Gura diham, am urcat pe la Poiana izvoare si am coborat pe TA. A fost o tura de 1 zi super, dar m-au intristat cateva aspecte: Motociclisti pe traseu( din cate stiu e parc national si nu e voie), drumul spre Gura Diham in continuare neasfaltat (daca vi pe jos nu poti sa respiri si foarte multe masini la cabana Diham.

    Apreciază

    • Am inteles, ai facut o bucla faina 🙂
      Nu au voie evident cu motoarele dar… pe acolo se dau de ani de zile. Cum nu le-a spus nimeni ca nu este voie si nici nu au vazut pe careva din domeniul mediului, probabil ei cred ca este voie.
      Cu drumul da, arata rau… eu sunt de parere ca trebuie sa se renunte la taxa de la intrare… ca nu-si are rostul.

      Apreciază

  6. Apropo, l-am intrebat pe omul de la intrare de ce ia taxa si a raspuns ca pentru wc-urile ecologice :)). Si nu am vazut picior de politist sau jandarm pe acolo cu toate ca era foarte multa lume

    Apreciază

    • Asta este cea mai buna gluma 🙂 🙂 Sa stii ca mai trec pe acolo jandarmi, le-am vazut masina mai multe ori. Problema este drumul, care trebuia asfaltat de vreo 5 ani… eu cel putin nu inteleg de ce exista acea taxa, dar se spune ca a fost aprobata de Consiliul Local.

      Apreciază

  7. Cei mai agresivi caini de care am dat au fost in Piatra Craiului si cei mai prietenosi prin Iezer.Eu am 30-40 petarde cu focuri multiple si 2 spray-uri.

    Apreciază

  8. https://www.military-shop.ro/Autoaparare/Spray-uri-paralizante/Spray-Autoaparare-URS-225ml-Dispersant-Walther-Pro-Secure

    Jucarioara asta cred ca e f buna,dar pretul este mare ,pt buzunarele noastre!

    Apreciază

Lasă un răspuns

