Exercitiu tactic cu trageri la Batalionul 21 Vanatori de Munte „General Leonard Mociulschi” din Predeal

Cateva poze, sa vedem ce se mai intampla prin zona noastra, Valea Superioara a Prahovei si Parcul Natural Bucegi.

Mai intai, astazi sosesc la Sinaia membrii familiei regale, vor merge la Primarie si apoi la Castelul Peles, deoarece este ziua Principesei Margareta. Tot la Peles va ajunge mai pe seara si Presedintele, fiind organizat acolo un eveniment prilejuit de aceasta aniversare.

La Predeal, in imprejurimile acestei statiuni, au avut loc exercitii ale vanatorilor de munte. Pozele de mai jos apartin Armatei si au fost realizate de catre subofiterul Eugen Mihai.

1

2

3

4

5

6

7

9 răspunsuri

  1. Alta data, un exercitiu cu trageri se desfasura intr-un mare secret! /// Cu vreo 30 de ani in urma,dupa o tabara de 2 saptamani, la P.Neamt, la plecare am facut o poza cu grupul de copii (fara cladirea garii, fara vreun tren!). Imediat a venit un militian, mi-a smuls aparatul din mana, a scos filmul si l-a compromis cu toate amintirile acelor zile frumoase… Motivul: gara era considerata obiectiv strategic, iar eu puteam fi acuzat de spionaj! Iti dai seama, ce stupizenie! Ce vremuri… Si totusi, primele poze le-am facut in armata, intr-o padurice, in preajma poligonului de tragere, cu un aparat sovietic, cu burduf, greu de manevrat, dar cu o mare claritate. Il cumparasem la indemnul cuiva care-mi era camarad de pluton si intre timp a devenit faimos… O tempora…

    Apreciat de 1 persoană

    • Mai sunt si acum situatii cand se pastreaza secretul, dar exceptionale, cand se mai probeaza un anumit tip de munitie. Dar, in rest… totul este public. Da… asta cu obiectiv strategic era o ciudatenie. Totul capatase valente strategice in acea perioada 🙂 Oare mai ai aparatul acela? 🙂

      Apreciază

    • E emotionant sa vezi ca, înafara de statul islamic si talibani MAI FOLOSESTE CINEVA AG-9 ! Asa ca nu e un secret de aparat ci un fapt penibil de ascuns. Pe poze scrie MApN, asa ca poate fi si dezinformare/intoxicare.
      Presupun ca in imagini este divizionul de artilerie al unei unitati de vanatori. Pe vremea când am facut eu armata, vanatorii aveau in dotare niste tunuri demontabile care se carau cu spinarea, catarul sau ARO.
      Aceste AG-9 nu sunt, in modesta mea viziune, potrivite pentru teren accidentat/impadurit. Probabil asta avea pe stoc ROMARM…….Mai potrivite ar fi niste mortiere….
      Semnat sergent (r) infanterie BERBERU

      Apreciază

      • M-am gandit sa-ti las comentariul pentru ca poate privitul acestor imagini trezeste niste amintiri in tine. Si nu mi se pare corect din partea mea, ca in acest caz sa ramana ce ai scris pe undeva, nevazut, uitat. Reiau mai jos, raspunsul pe care ti l-am dat si in particular:
        POZELE SUNT LUATE DE PE FACEBOOK, DE LA CENTRUL DE TELEVIZIUNE AL MAPN. DA, ESTE DIVIZIONUL DE ARTILERIE DE LA PREDEAL.

        Apreciază

        • Pozele nu mi-au trezit amintiri, ci o REVELATIE.
          Un corp de armata de elita, care in perspectiva mea vine imediat dupa aviatie si parasutisti, e dotat cu armament care era de ultima generatie ACUM 50 de ani.
          Si MApN prezinta cu mandrie imaginile care demonstreaza asta…..
          REVELATIA este ca SUNTEM PIERDUTI ! De aici emotia….

          Apreciază

          • Berberule, eu ti-am zis ca esti un pic dus 🙂 Dar nu-i nimic, cine mai este sanatos pe vremurile astea 🙂 🙂 🙂
            Nu am avut timp sa-ti raspund, dar m-am amuzat tare amintindu-mi ce ai scris. Intelegi ca se construieste sau se mentine o imagine… sper sa nu avem ocazia sa verificam la propriu cat de reala este aceasta imagine. Este de ajuns sa ne uitam in curtea vecinilor: pana s-au dumirit ei ce si cum, au murit vreo 2000 de soldati, altii vorbesc de multe alte mii… au pierdut tancuri, avioane, elicoptere, nave si o parte din teritoriu… unde mai pui ca la momentul conflictului, serviciile acestora de informatii aveau circa 80% din personal… in slujba rusilor. Desi nu prea rezonez cu uniforma si regulile militare cred ca ar trebui introdus cat mai rapid un program de pregatire militara a populatiei…

            Apreciază

  2. Il mai am si , daca te intereseaza, ti-l dau. Liubiteli – 2, are nevoie de un film de dimensiuni speciale 6×6 cm, nici nu cred ca se mai poate gasi asa ceva… Nici la vremea aceea nu se prea cumpara pentru ca era destul de incomod de manevrat; a stat 5 ani in magazin pana a ajuns la mine…

    Apreciat de 1 persoană

    • Multumesc, dar sa-mi spui pretul, ca sa stiu daca incheiem afacerea 🙂 Eu tin tot felul de chestii vechi prin casa, ma incalzesc 🙂 Bine, inca nu am amenajat asa cum mi-as dori, dar ma simt bine, transmite senzatia de vechi, de istorie, de primitor 🙂 Vreau sa iau un dulap vechi, dar sa fie de cel putin 40 ani, nu din pfl sau placaj, ci un lemn mai dur. Am cautat sa vad cine este incomodat de un astfel de lucru… o cunostinta il aruncase. Am in casa un fotoliu in plus si vreau sa scap de el, bine, cand o sa fiu singur pe acasa… si astfel creez spatiu pentru un dulap de vreo doi metri lungime.
      Deci cu aparatul tau sigur caut un film de cumparat, dar nu ca sa-l folosesc ci ca sa fie complet, aparat si film 🙂 O nebunie nu-i asa?

      Apreciat de 1 persoană

  3. Nebunie nepericuloasa! 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

