Misterul transporturilor lemnoase. Precizari de la Ministerul Mediului

Multi se intreaba cum de toate transporturile lemnoase sunt legale?! Parerea mea este ca se duc mai multe masini cu acelasi cod, ca exista o intelegere intre cel care transporta si cel care primeste materialul lemnos, si, probabil si cubajul este falsificat cu ajutorul padurarului… adica scrie 10 mc dar in masina sunt 30 mc. Cine sa opreasca masina si sa masoare lemnul? Aviz Politiei… dar mi-e teama ca putini pricep smecheria.

Dar mai bine iata ce spune Ministerul Mediului:

Minister Este clar…

Sa inchei cu o imagine luata astazi din Parcul din Poiana Tapului. Asteptam primavara dar tot zapada a venit 🙂

parc poiana tapului

7 răspunsuri

  1. La fel a fost si in cazul meu, am sunat de doua ori (in final au fost trei) din care o data in legatura cu un transport de pe Valea Cerbului. Cele doua au fost legale, dar si eu am mari dubii in legatura cu aceasta legalitate. Am mai auzit pe cineva care a sunat si tot legal a fost. De altfel, azi am fost pe Valea Cerbului in Poiana Mare in locul de unde au scos lemnele din Muchia Lunga. La intrarea in padure au facut inca doua drumuri, in afara de cel vechi, pe o distanta de 50-60 de metri. E o mare bataie de joc ce s-a intamplat acolo. Si iarba a fost distrusa parca ar fi trecut tancuri, iar jos langa drum e plin de noroi, resturi de lemne si gunoaie ca nu se mai poate trece. Pe scurt niste nesimtiti ordinari. Si cum am mai spus, au venit, au distrus, au plecat. Nu am urcat in Muchia Lunga, dar sincer imi e teama ce o sa gasesc acolo. In toamna am gasit marcati peste 200 de copaci. Numarul lor nu il stiu exact dar sunt sigur ca e mult mai mare. Am facut poze si la gunoaiele din rau si de peste tot. Pe scurt si vorbesc serios…e jale.

    Apreciat de 2 persoane

  2. Trec noaptea, trec ziua! Nu văd să se fi schimbat ceva. Camioane după camioane încărcate în pădurile munților din Mărginimea Sibiului iau calea vestului.Trunchiuri masive impresionate, de copaci sănătoși. Multe, zice-se, ajung în șemineurile din Austria.

    Apreciat de 2 persoane

  3. Salut. Sper ca presupunerea mea sa fie gresita. Eu tind sa cred ca sistemul asta de urmarire a transporturilor „ilegale” este de fapt tot parte a sistemului de hoti (fie sursa a lemnului – Romsilva, fie transportator, fie cel care primeste lemnul – sau un mare magnat/hot roman, sau direct in afara tarii) si de furturi. Ei cunosc foarte bine ca majoritatea transporturilor sunt ilegale, fac documente care sa atesteze legalitatea fiecarui metru cub de lemn si te trimit tot pe tine, cetateanul care vrea sa faca bine, catre alti mafioti din militie (politie, scuze!). Acoperirea unui hot de catre altul este o traditie veche la noi…

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

