O zi prin padure: animale si… animale

Dupa ce in articolul anterior „luasem calea bisericii”… fiind nebun 🙂 … este momentul sa mai arat si din nebuniile altora, ale mele mai putin…

Cu siguranta, unii oameni se nasc pentru a face bine altora… este natura lor, s-au nascut pentru astfel de lucruri. Ma refer la un prieten, un coleg… cum treceam noi in scopuri nobile, adica acestea:

hrana animale

Printr-o zi senina ca aceasta:

peisaj 1

Ascultand povesti inghetate spuse in soapte de un parau:

peisaj 2In calea noastra apare mai intai, intr-o curte, un caine… parca si vad titlul pe Facebook: „Cate like-uri poate aduna acest exemplar canin ireprosabil?” 🙂

caine 1Ce frumusete! 🙂

caine 2

caine 3Un veritabil pradator… noi nu am indraznit sa parasim masina, eu cel putin ma simteam in siguranta totala inauntru 🙂 … bine ca l-a tinut cineva la distanta, ca ne devora cu masina cu tot 🙂

caine 4Prima oara cand l-am vazut, m-am agitat in masina cuprins de frumusetea lui fermecatoare: „Uite-l ce frumos este!!” si raspunsul: „Ce ai ma’, esti nebun?” 🙂 Bietul caine, cat l-am stresat… na, o gluma proasta, dovada ca aici in imagine s-a intors sa plece… Ni s-a spus ca are 16 ani, o varsta, in opinia mea… chiar potrivita pentru a debuta in concursurile de frumusete canina. Personal, l-as cumpara doar sa ma uit la el in fiecare dimineata, dar bietul patruped ar muri probabil de suparare… asa ca ii este mai bine acolo unde s-a invatat…

Lasand gluma la o parte… sa mai ajung si la subiectul principal. Cum mergeam noi asa, printre peisaje, animati de ganduri bune, aici nu vorbesc in dreptul meu… vedem un om fugind prin nameti spre noi. Ne spune ca undeva mai sus, s-a intamplat un accident, ajungem acolo exact la timp. Si vedem asta:

accident 1Doi cai trageau un bustean de fag si au cazut cu tot cu lemn intr-o rapa adanca. Dupa cum se vede, fiind trasi de bustean la vale, au ramas agatati intre alti copaci, un cal peste altul.

Complicat tare de tot! Mureau sufocati, abia mai respirau… i-am miscat cu ajutorul masinii si cu niste corzi… putin, sa mai respire. Cei care trageau lemne… pana la urma au taiat oistea, lanturile, hamurile, rand pe rand… ca sa nu-i mai traga busteanul pe cai in jos. A durat pana cand a fost eliberat un cal…

accident 2Pana la urma, ultimul cal nu a mai reusit sa se ridice si a alunecat pana jos… dupa cateva minute s-a ridicat si a fost dus langa celalalt. Cred ca unii nu ar trebui sa aiba animale… asta este una dintre concluzii. Cel putin doua ore am stat acolo… dupa ce a alunecat calul, rostogolindu-se pe panta abrupta, a coborat unul dintre proprietari dupa el. Insa, atunci cand animalele au fost eliberate de greutatea busteanului, acesta din urma se oprise intr-un mic arbust, fiind in echilibru fragil. Cand baiatul asta a coborat dupa cal la vale, a atins acel lastar si busteanul urias a venit dupa el. Cum panta era foarte abrupta si inghetata, doar cu coarda stateai in picioare, busteanul a prins viteza imediat… evident de bustean atarnau oistea si alte acareturi… care toate i-au zburat pe deasupra capului celui care cobora. Mare minune cum a scapat! Cred ca daca nu ar fi Dumnezeu, ar muri multi din prostie…

Cam asa a fost povestea… cand ne-am intors, caii mancau fan, in picioare, acoperiti cu paturi, langa caruta… socati si avariati… si cai, si oameni.

Finalul finalului este o imagine pe care nu am stiut a o localiza, dar trebuia sa i-o arat unei persoane, care poate stie:

peisaj 3Este un drum ce trece pe langa o plantatie de ceva… cereale, porumb sau grau cred…si ajunge pe malul unui lac… se spune ca acolo pe mal ar fi o biserica. Mi-a placut mie acest peisaj… poate pentru ca este foarte frig prin Valea Prahovei si nameti uriasi prin padure…

Ce este drept, pe la noi, iarna vine devreme si pleaca tarziu, asa ca o soacra… Dumnezeu sa o ierte… ca ma considera cel mai bun dintre copiii ei…

Si mai am o piesa muzicala, foarte frumoasa… mereu fac asa… ori scriu multe, ori deloc:

Un răspuns

Lasă un răspuns

