Imi caut Presedintele!

Cati nu-l cautam?!

Am avut cateva indemnuri prietenesti de a scrie un articol pe tema acestor alegeri. Nu pentru ca sunt marele analist sau pentru ca detin eu adevarul si stiu eu mai bine 🙂 😉 Unora li se pare interesant ce imi trece mie prin cap… in ideea ca, „e baiat bun, dar el e in lumea lui, n-ai cum sa te superi pe el!” – nu-mi apartine exprimarea!  Ma regasesc insa in ea, sunt mai idealist, asa…

Continuand pe aceeasi directie, ieri, am aflat si eu ca sunt alegerile pe 2 noiembrie. Mie nu-mi spunea nimic aceasta data. Vedeam campania electorala, candidatii, dar nu mi-am pus problema cand este ziua sa votam. Pare o tampenie! Mie imi ies astfel de lucruri. Prin urmare, am asigurat ca voi scrie un articol cu tema electorala… evident ca eu ma gandeam sa fac asta saptamana viitoare.

Sa o iau cu pasi marunti, cum zic liberalii, daca mai si cred in acest lucru… bine, dar cine mai sta azi de doctrine, istorie, etc. Imi place episodul de la Sinaia cu comemorarea lui I.G. Duca, prim ministru asasinat de legionari. An de an, liberalii vin si il comemoreaza pe 29 decembrie. Asta inseamna Istorie!

Ceva foarte tare am citit azi, cica unul din Carcotasi, niciodata nu am stiut cine este Gainusa si cine mai este celalalt, nu am reusit niciodata sa ma uit la vreo emisiune tv a lor, mi se pare ceva extrem de inutil si stupid, a spus ca a fost jefuit nu stiu pe unde, prin centrul Bucurestiului.  De fapt, isi lasase cafeaua pe o margine de ceva si cineva i-a luat-o. Mare lucru! Faza tare care este? „Pagubitul” a vrut sa fie spiritual, ‘telectual,  si a spus ca „pe vremea lui Cuza lasai o punga cu galbeni si nu ti-o lua nimeni” 🙂 Si atunci, in vremea lui Tepes ce se mai intampla? 😉

Deci, alegerile… merg la vot pentru ca s-a murit pentru a dobandi noi acest drept si nu cred ca trebuie sa ne batem joc.

Candidatii? Multi si niciunul cum as vrea! Poate din trei faci unul bun! Sa-i iau pe sarite pe cativa…

Melescanu, bun diplomat, dar destul de in varsta si fara energie. Eu vreau un presedinte care sa nu stea si sa asculte impaciuitor, sa nu se muleze dupa adversar, nu-mi place politetea lui exagerata pentru ca sunt eu… puncte-puncte. Doare adevarul cumva?? Nu stiu 🙂 Melescanu este serios, dar Presedintele trebuie sa fie un tip energic.

Tariceanu, cui pasa ca a avut nu stiu cate neveste, important este profesionistul. A facut si lucruri bune cand a fost premier. Nu l-as vrea Presedinte pentru ca imi pare un om rau, dusmanos, care te rezolva cand te astepti mai putin. Mi se pare un tip dur, nu pentru ca interesele tarii ar cere-o, ci ale altora.

Johanis, cu un „n” sau cu doi, cui pasa? Mie nu! Eu sunt un admirator al regelui Carol I, tot de origine germana, omul care a faurit Romania moderna… eu stiu ce poate acest Johanis? Pare un tip serios, nu cred ca ar fi ceva rau pentru Romania. Pe undeva, sunt oarecum nationalist, o fi el cetatean roman, dar parca as vrea un roman, nu un Klaus.

Udrea, mi-ar place sa intre in turul II, ea sau Monica Macovei, dar ma indoiesc ca vor ajunge. As prefera o femeie Presedinte.  Cele doua ar fi trebuit sa joace mai mult cartea feminismului… barbatii conduc lumea, dar femeile conduc deseori barbatii. Am auzit insa si altceva: ca in spatele unei femei puternice sta un barbat nostalgic. Si poza arata o femeie cu bagaje grele, iar in spatele ei, un tip cu palarie, aerian omul… tinea in mana un buchet de flori de camp pe care-l mirosea ca prostanacul. Udrea a facut multe investitii, unele bune, altele mai putin bune… a dat-o in bara cu PNDI-ul, o morisca pentru oamenii de partid. A fost prietena cu Florin Popescu, un personaj care inca se bucura de libertate. Ca Presedinte, nu este genul pe care sa o pacalesti…

Ponta, la inceput mi-a placut. Apoi a inceput sa fie ghidonat de comunistii batrani, imi pare haotic, nu are prestanta, are tupeu si nu este bine, pentru ca este acel tupeu izvorat din aroganta ca este exponentul celui mai mare partid din tara, ca oricum se face ce zice el. Imi place ca este tanar, dar nu are impetuozitate, respect, asteapta cuminte de undeva un semnal ca este bine sau ca este rau,  este nepotrivit pentru functia de Presedinte. Un Presedinte are o anumita eleganta, rafinament, este si dur si bun, se impune prin fapte. Ma intereseaza mai mult daca imi poate spune cineva daca sigur are o casa in Busteni? Imi trebuie informatia asta pentru ghidul la care scriu. In declaratia de avere nu apare, dar oamenii spun ca este a lui.

Macovei, este binevazuta in UE, are o imagine de luptator pentru dreptate, pentru lege, a izbutit in multe, la propunerea ei, Parlamentul European a adoptat o directiva referitoare la confiscare averilor acumulate in urma unor activitati infractionale. Clar ca tremura camasa pe multi. Poate deveni un Presedinte bun, depinde  de echipa pe care o are… imi pare insa o femeie singura, ce se izoleaza in munca, un Presedinte trebuie sa fie omniprezent, sa dea impresia ca se implica, ca face, merge, intreaba… relationeaza cu oamenii, nu sta ascuns la Cotroceni.

I-a iesit prost faza cu motociclistul… as putea zice si despre Udrea cu indemnul ei cat si despre casca de pe cap. Oricum, la rezultate, femeile acestea doua au facut mai multe pentru Romania decat barbatii ce candideaza si ei.

Personal, nu am o optiune de vot sigura, inclin inspre cele doua femei. Mi-as dori un presedinte serios, dar si amuzant, nu incorsetat in functie, dur cand este vorba de interesele natiunii, dar si uman; sa mearga cu metroul, sa cumpere un sandwich, nu sa se deplaseze cu girofar si sirene peste tot, la o parte, ca trece el… As vrea un Presedinte care sa refuze luxul si sa mearga prin universitati, sate izolate, sa duca o politica externa clara… sa nu stea ca milogul sa faca poze cu sportivi si actori straini sau cu Obama… apoi sa le publice pe Facebook. Chestia aceasta, ultima, este degradanta pentru un om care reprezinta o tara.  Nici sa se simta superior cand stie ca nu este! Sa aiba bun simt, cunostinte solide despre istoria tarii, sa fie loial si sa creada in Dumnezeu… pe bune, nu la modul de a dona sute de milioane pomana electorala.

Ce mai, important este sa iesim la vot! Cum sa nu participi la vot, cand tara isi alege Presedintele?!

P.S. Nu va imaginati ca se comenteaza liber pe aici… adica in sensul de a demara dezbateri inutile, cu injuraturi intre tabere si prostii de dragul audientei.  Se comenteaza doar normal si atat! Nu-mi pasa mie de trafic si alte povesti… sunt totusi 5 ani intregi de cand exista acest blog al Bucegilor, deci, intre timp, ne-am mai experimentat si noi, vrand-nevrand!

21 răspunsuri

  1. E bine scris articolul, echilibrat, imi place mult asta la tine, Adi. Sa stii ca ai dreptate, si-au pus toti fetele pe bannere dar un 2 Noiembrie nu au pus ca data de vot. Marketing-ul in Romania este extrem de slab, ma uit la orice reclama, baietii astia tineri nu au o gandire coerenta, stiu doar desene animate si prostii, robotei si mici rime aberante. Nu-si dau seama ce impact au ei in educarea poporului. La fel si campaniile de vot electoral, nu poti apela la niste amatori sa-ti faca o campanie. Spre exemplu, nu poti spune „Tariceanu alaturi de tine”. Pentru ca e clar tuturor ca este o copie americaneasca. Si multe altele. Nu inteleg de ce se uita minusurile sau negativitatile cumplite ale candidatilor. Nu sunt pentru murdarirea unui om, cum se poarta in campanii, dar nici ca populatia sa uite. Iar nu pricep de ce oamenii nu stiu sa citeasca chipuri: aroganta, frica, ura, uneltiri, impotenta de a zambi etc.

    Despre presedinte, din partea mea. Eu sunt pentru monarhie. Poate pentru ca am avut parinti batrani. Poate pentru ca am avut norocul sa vad mai multe. De aceea, pe oricare dintre candidatii la presedentie ii compar „vrand-nevrand” cu un rege/ regina. Si atunci cad toti. Diferenta dintre rege si presedinte este ca pentru un rege, tara este propria casa. Un rege este „condamnat” pe viata sa fie exemplar. Nu e usor sa fii rege. Cred ca este cel mai cumplit lucru sa te nasti pentru a fi rege. Pentru un presedinte, tara este „la serviciu” si „postul ierarhic cel mai inalt in cariera sa”.

    Asadar, grele alegeri se dau oamenilor de pe aici! Sa fim cu multa minte, zic! Nu de dragul nostru, dar al ‘celora ca vin dupa noi. Zambesc.

    Apreciat de 1 persoană

    • Multumesc, George!
      M-am trezit brusc ca vine ziua cand votam si nu prea i-am evaluat pe oamenii acestia. Alegem iar raul cel mic dar parca raul este unul si acelasi. Raul cel mic in ideea ca nu vor bate palma dupa alegeri? Au mai facut-o si altadata, banii ii despart si banii ii impaca. Habar nu aveam ca maine se voteaza, nu am citit nimic despre acesti candidati, nu mi-a atras unul dintre ei atentia cu ceva, sa-l recomande mai multe lucruri… sunt unii care au cateva trasaturi. Bineinteles ca si eu as fi pentru monarhie, este clar ca nu avem cu cine, partidele acestea sunt la fel, fac cu randul la furat, nu au oameni credibili… iar daca exista un om capabil sa conduca tara, trebuie sa se inrgimenteze intr-un partid mare si cu asta s-a terminat 🙂
      Sunt un admirator al regelui Carol I, un rege exemplar, cu simtul datoriei, un patriot.
      In turul 2 astia, toti isi vor da in petec…

      Apreciază

  2. parerea mea ste ca Ponta e singurul care va reusi sa incheie cei 10 ani de bataie de joc si nesimtire la adresa poporuli roman asa cum a facut basescu in mandatul lui . despre johanis nici nu poate fi vorba ptr ca in spatele lui e basescu iar restul de candidati nu intra in calcul.adevarata salvare a tarii noastre si a poporului roman nu poate sa fie decit monarhia constitutionala .acest lucru cu siguranta se va intimpla anul ce vine

    Apreciază

    • Bine ar fi sa fie valabila chestia cu monarhia, m-as bucura.

      Apreciază

    • Daca il alegem pe Ponta se alege praful de tara asta. DNA-ul va fi inchis iar hotii vor iesi din inchisori (Voiculescu&co).

      Singura scapare dintre candidati e Monica Macovei. Ea a creat DNA-ul, stie ce vrea sa faca pentru tara asta (are un program f detaliat), e pusa pe treaba asa cum a fost si in Parlamentul European unde e considerata cel mai activ europarlamentar. Eu sincer pe Iohannis nu l-am auzit vorbind in campania asta sa vedem si noi ce are de gand sa faca propriu-zis. Ponta vrea doar sa uneasca….

      Apreciază

  3. În țara de după 89 alegerile au evoluat de la candidatul unic la n candidați de aceeași teapă.

    Nu sunt un admirator al regelui Carol I, nici al monarhiei ca idee, dar probabil că ar fi mai bine dacă ne-am întoarce la ea. Nu știu.

    Apreciază

    • Bine zis! M-am cam saturat de astia, tot se rotesc sau se asociaza la furt. Un rege are alta mentalitate, regina Elisabeta spunea despre sotul sau, Carol I, ca isi poarta coroana chiar si atunci cand doarme… deci un rege sau o regina poate ar insemna o schimbare in bine, i-ar apasa raspunderea, datoria. Ce sa faci cu astia? Se tin de interviuri, de poze pe Facebook, dezbat la infinit si spun tot felul de povesti care debusoleaza cetatenii.

      Apreciază

  4. Părintele Arsenie Boca spunea : „Dacă nu aveţi duhovnici buni, să vi-i naşteţi!”
    E valabil, cred, şi pentru conducătorii de ţară.
    Avem ce am născut şi crescut… şi, într-un final, ce alegem…

    Apreciază

    • Foarte bine spus… avem soarta ce ne-o meritam, pentru ca sunt mai multi analfabeti, manipulati, deviati, rataciti, etc. decat oameni inteligenti. Multi, foarte multi, vor galeti si pomana… sa le dea cineva ceva in schimb pentru votul lor.

      Apreciază

      • Candva ma preocupa fenomenul Titanic,mai precis eram impresionat de dimensiunile tragediei in sine si intr-un fel aveam un regret ca nu fusesem contemporan cu evenimentul pentru a studia mai indeaproape reactiile oamenilor epocii vis a vis de ingrozitoarea tragedie.
        Insa ce se intampla acum in ROMania ,mai precis ce-si fac ROManasii mei cu manutele lor e muuuuuuuuult peste fenomenul pomenit mai sus.
        Am asa o multumire ca am prins de-a lungul vietii un fenomen de o asemenea amplitudine.Multumesc dragi concetateni !!! 🙂 🙂 🙂

        Apreciază

  5. By the way…where’s my Guru at ??? Sa nu-mi spui ca n-a apucat sa voteze si sta pe la vreo coada pe undeva? 😦

    Apreciază

    • Pai Guru s-a cam suparat putin, din pacate… in principal ca am deranjat-o cu o chestie unde consider ca aveam dreptate. Iar ultima oara, i-am recomandat plimbari pe aleile din Sinaia, tot au fost reabilitate recent… nu stiu ce a inteles, de fapt, era de inteles doar plimbarea. Mai vorbim cateodata… dar in schimburi de sageti. Personal, am un talent deosebit la a enerva oameni… de orice fel.
      La vot banuiesc ca a fost, a votat cu Monica Macovei, probabil 🙂

      Apreciază

  6. Hmmmm…oricat de apropiat sufleteste mi-ai fi ,sa nu uitam ca vorbim de „MY” Guru…Prin urmare nu stiu cum sa fac incat sa nu fiu nevoit sa „te fac” 🙂 🙂 🙂
    Asa cum Dumnezeu nu este acel omulet garbovit cu barba pana la genunchi de a carui bunatate si ingaduinta te poti bucura DOAR facand cateva cruciulite in momente de cumpana ,asa nici atitudinea lu’ my Guru nu poate fi interpretata din capul locului ca fiind una ostila.
    Pur si simplu e cu cativa pasi inaintea multora in a intelege cum este structurata „creatia” si cum se manifesta de fapt puterea energiei universale.
    Simplu 🙂 🙂 🙂

    Apreciază

    • 🙂 da, cunosc! Insa niciodata nu m-am gandit si nici nu as putea sa accept ca al tau Guru 🙂 ar avea o atitudine ostila, de exemplu, fata de mine. Nu i-am pus la indoiala si nici nu-i voi pune anumite capacitati, insa eu am considerat ca s-a grabit cu unele intentii sau concluzii. Parere ce mi-o mentin fara ca acest lucru sa-mi schimbe opinia despre ea! Este simplu!

      Apreciază

  7. Mmmm..mmm…deci nu trebuie sa te „fac” ? 😦

    Apreciază

    • Pai cum sa „ma faci”, cand tu stii bine ca eu repet acelasi lucru cand cred in el?! Nu avem cum sa gandim mereu asemanator, asa ca mai apar situatii de acest gen. Avand insa in vedere trecutul ce ne leaga, dupa un timp, probabil, le vom da deoparte. Dar poti incerca 🙂

      Apreciază

  8. Mdeah…as putea incerca.Insa asta ar insemna sa te caut…sa te gasesc 🙂 …sa schimbam amabilitati…sa stam la un suc…sa dam o tura (de preferat in afara traseelor turistice)…sa scotocim prin vreo pestera…sa surprindem pe camera niste peisaje superbe…etc.
    Da ,cu siguranta as putea incerca sa „te fac” 🙂 🙂 🙂

    Apreciază

    • Chiar as vrea sa se intample asta, iar ca pesteri ti-as propune Grota Cameliei, Pestera Pustnicului, Pestera Bogdan, fir-ar sa fie, ar fi atatea, o multime, si nu doar pesteri. In plus, am gasit niste locuri fascinante, unde este de cautat. Partea buna este ca nu mai am mult si termin in acest an proiectele incepute in ianuarie. Apoi la anul vine o alta etapa, mai vorbisem noi, si ma pot ocupa si de acelea 🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

