Timpul si oamenii: Busteni – Muzeul Judetean de Istorie Brasov – Cetatea de la Rasnov – Capela Stella Maris de la Bran – Icoana noua de la Stancile Sf. Ana – Poiana Stanei Regale

„Exista fiinte al caror destin este sa se intalneasca. Oriunde ar fi. Oriunde s-ar duce. Intr-o buna zi, se vor intalni” – Claude Gallay

Mai pe scurt, ca sa nu fie prea lung 🙂

Am ajuns si in Brasov pentru a arunca o privire la Muzeul Judetean de Istorie din Piata Sfatului. Inainte de a si ajunge, ne-am oprit o clipa sa privim o manifestare cu juni… „SolomonFest”, era probabil prima editie, ca pana acum nu am auzit de asa ceva.

SAMSUNG

SAMSUNGInsa ne astepta Muzeul

SAMSUNGProgramul… de fapt, am ajuns chiar la timp, pentru ca din octombrie muzeul va intra pentru mai multe luni in renovare, vor fi aduse piese noi, vor fi regandite unele expozitii. Personal, nu am fost foarte surprins, adica, asa cum se prezinta acum, este destul de slabut… un muzeu judetean cuprinde mult mai multe. Lipseau obiectele antice… si in plus, nu am vazut nimic expus din ceea ce au descoperit niste brasoveni pasionati de istorie.  Ma refer la un articol mai vechi, la care au comentat inclusiv descoperitorii…

https://buceginatura2000.wordpress.com/2014/06/03/o-noua-descoperire-in-zona-brasovului-de-data-aceasta-o-necropola-dacica/

SAMSUNGCladirea muzeului… se intra pe o parte si apoi te trezesti brusc in strada, pe o alta usa 🙂 Si trebuie sa te intorci inapoi, sa-ti iei bagajul, in cazul meu, rucsacul. Am intrat inapoi, nu m-a vazut nimeni, mi-am luat rucsacul si am plecat… ar fi putut sa-l ia oricine 🙂

Din Brasov la Rasnov:

SAMSUNG

SAMSUNG

SAMSUNGCel mai interesant aspect este ca se lucreaza la un ascensor… acesta va transporta turistii din oras pana sus, la cetate

SAMSUNGDin drumul spre Poiana Brasov se face un alt drum la stanga. Acesta suie la cetate… insa nu este permis cu masina, ci cu un tractoras denumit trenulet 🙂

SAMSUNGPreturi la bilete si programul de vizitare al cetatii Rasnov… penultima oara venisem aici pe jos, intr-o plimbare cu un prieten… pe traseul Timisul de Sus-Spinarea Calului-Cheile Rasnoavei-Cetate-Poiana Brasov-Drumul vechi al Poienii – Gara Brasov… un traseu de la 7 dimineata pana la 8 seara 🙂

SAMSUNGCetatea… ridicata de sasi

SAMSUNGTurnul pe sub care se intra sau se iese in/din cetate

SAMSUNGIn multe locatii cu profil istoric din Romania, sunt afise care amintesc ca in urma cu 100 de ani a izbucnit primul razboi mondial

SAMSUNGCum mergeau romanii la razboi… parca ar fi Spulber din „Vraja Bucegilor” de Nestor Urechia

SAMSUNGPrin cetate

SAMSUNGActor in filmul meu 😉

SAMSUNGDin punctul meu de vedere, cel mai interesant loc al cetatii este muzeul unui domn pe nume Samoila Gheorghe, un impatimit al istoriei acelor locuri. Nu costa nimic sa intri sa-i vizitezi locul in care a strans de o viata tot felul de marturii istorice. In fata este un caiet mare in care scrii cu o pana impresiile…

SAMSUNGAcelui domn i se mai spune si „Strajerul cetatii”… la el am gasit si un lucru care ma interesa pe mine, nu m-am plimbat doar asa

SAMSUNGGandurile sale

SAMSUNGAducea cu „Cavalerul Trac”… scutul, insa, nu se prea potrivea, cat si cu niste calareti de pe tablitele de la Sinaia. Pana la urma, dl. Samoila mi-a spus ca este o reprezentare a regelui Andrei al II-lea care i-a colonizat pe sasi in Transilvania… bine, nu doar acest rege i-a adus, au mai fost si altii

SAMSUNGLa final, am facut o poza impreuna… sper sa mai trec pe acolo sa-l mai vad, un om foarte de treaba si care a stiut sa lupte pentru un vis. Astazi el face parte din propriul vis…trait in realitate. Locuieste in orasul Rasnov si zilnic vine la muzeu sa-l deschida. La muzeul lui, este creatorul propriului univers 🙂 Foarte frumos! 🙂

SAMSUNGInstrumente de tortura… roata si un pat de lemn unde li se intindeau corpurile victimelor pana li se rupeau oasele… cu ajutorul acelui maner din stanga! Aceste instrumente sunt lasate in aer liber si nu conservate.

SAMSUNGTricolorul peste Tara Barsei

SAMSUNGInainte de sasi s-au straduit si dacii la ea

SAMSUNGCateva curbe mai jos de cetate, intalnim chestia asta feroasa, ce o fi, ce o fi?

SAMSUNGSe va face un DinoPark… un parc de distractii. Ma gandeam ca ar fi fost mai util „un parc” cu locuri de munca…

SAMSUNG

De la Rasnov la Bran:

SAMSUNGCapela Stella Maris… ridicata de principesa Ileana in memoria mamei sale, regina Maria. Aceasta bisericuta, cred ca o constructie din aceasta ar fi fost utila pe Bucegi ;), este in paragina. Lanturi pe la gardul ce o inconjoara nu mai sunt. Au fost furate si duse la fier vechi.

SAMSUNGBisericuta este o copie fidela dupa aceea de pe fostul domeniu regal de la Balcic. Trebuie sa va mai spun ca sunt doua cladiri ce incadreaza capela, pline toate cu rromi.

SAMSUNGLa cateva sute de metri distanta de capela se afla si o nisa sapata in stanca, inchisa cu grilaj metalic… aflam ca aici a stat inima reginei Maria. Nu ati vrea sa stiti unde sta acum inima acestei fauritoare a Marii Uniri.

29bRegina Maria… coroana sa am vazut-o expusa la Muzeul National de Istorie

Apoi un mic popas la kilometrul zero al Branului:

SAMSUNGNu stiu cum ii spune aici, „La Cristi” sau „La Cetate”, dar nu mi-a placut ca astepti prea mult. Un ospatar la toate mesele. Aici am stabilit ca nicaieri nu se face un bulz la fel de bun ca la Stana Regala.

De la Bran la Sinaia:

SAMSUNGA luat cineva cartea din piatra asezata la cimitirul eroilor in memoria americanilor cazuti in Romania… sper ca a fost luata pentru a fi refacuta

SAMSUNGO alta icoana la Sf. Ana

SAMSUNGUnul dintre locurile mele preferate

SAMSUNGSi a inceput ploaia… ploile sunt frumoase la Stana Regala sau in parcul din Sinaia

SAMSUNG

SAMSUNGVenisem la Stana Regala pentru ca aveam o problema cu mancarea… uneori nu stiu ce sa mananc, nu-mi place nimic, ma uit la cate o vitrina fara sa iau nimic, desi poti alege din multe produse… sau la un meniu fara sa aleg nimic, ca nu stiu ce as vrea 🙂 nu mi se pare interesant. Asa, macar la Stana Regala stiu ce au bun, am probat si imi place. Sunt asa: placinta cu mere si sos de vanilie, papanasii- asta ca desert, ca desertul tine loc de felul I 🙂 apoi buna este si ciorba de mistret sau de vacuta… ca felul II, si apoi pui la rotisor cu mamaliga si mujdei sau bulz de mamaliga. Adica este pe gustul meu, nu stau mult sa caut, sa astept, sa intreb… stiu, cunosc, sunt multumit 🙂

SAMSUNGPuiul 🙂 I-am dat o taietura sa vad cum era in interior. Ce mai, era atat de bun, incat i-au ramas doar oasele 🙂

Si ziua s-a incheiat trecand pe langa aceste trepte, cine stie de cine si pentru ce turnate:

SAMSUNG

O melodie de final… probabil cea mai frumoasa a lui Enrique Iglesias:

Are si el un fix cu 3000 de ani, macar altii au zis de 2000 🙂

Cat si un link catre un articol… pe 22 septembrie 1939 a avut loc masacrul legionarilor, circa 250 de legionari fiind executati la ordinul regelui Carol al II-lea. Cu o zi in urma, legionarii il impuscasera pe primul ministru Armand Calinescu, unul dintre autorii morali ai asasinarii lui Corneliu Zelea Codreanu. Un an mai tarziu, cand la putere a ajuns Miscarea Legionara, osemintele celor executati au fost depuse in cimitirul manastirii de la Predeal, in cadrul unei mari ceremonii. Dupa venirea comunistilor, cimitirul a fost aproape ras de pe fata pamantului… putine lucruri au mai ramas astazi. Intr-un articol de saptamana trecuta se mai vede ce a mai ramas. Articolul despre ce s-a intamplat pe 22 septembrie 1939 poate fi citit aici:

http://bucovinaprofunda.wordpress.com/2012/09/22/masacrul-din-21-22-septembrie-1939-252-de-legionari-ucisi-fara-proces-din-ordinul-regelui-carol-al-ii-lea-fotovideo/

7 răspunsuri

  1. ASA ESTE
    CEI DINAINTEA NOASTRA SI-AU FACUT DATORIA, SI AU STAT IN INCHISORILE COMUNISTE GEN PETRE TUTEA CARE INTR-O DECLARATIE DUPA ANII 90 A SPUS URMATOARELE:
    AM STAT 13 ANI IN INCHISORI COMUNISTE PTR UN POPOR DE IDIOTI .SE REFEREA LA FAPTUL CA ION ILIESCU A FOST REALES A DOUA OARA .ACELASI LUCRU E VALABIL SI ACUM DUPA CE ACTUALUL PRESEDINTE A FOST ALES A DOUA OARA . TIMP IN CARE IN TARA A FOST NUMAI BALAMUC. DE ACEEA CRED CU TARIE CA SINGURA VARIANTA CA IN ACEASTA TARA POPORUL ROMAN SA TRAIASCA LINISTIT SI FERICIT ESTE MONARHIA CONSTITUTIONALA
    INTERVIUL LUI PETRE TUTEA SE GASESTE PE YOUTUBE

    ARTICOLUL TAU A FOST SI DE DATA ACEASTA DEOSEBIT DE INTERESANT

    Apreciat de 1 persoană

    • Multumesc, d-le Cosmin.
      Stiu interviul, dar mie mi-a ramas in minte o expresie tot a lui: „Omul, fara Dumnezeu, ramane un biet animal rational si vorbitor, care vine de nicaieri si merge catre nicaieri”. Si asta o spunea un filosof… Adevarul este ca dinastia regala a pus atat bazele Romaniei moderne cat si ale Romaniei Mari. Vad ca i-a mers bine acestei tari cand am fost condusi de regi, pe cand cu astia, este evident ca nu ne este bine!

      Apreciat de 1 persoană

  2. Telepatie!
    Sambata ne-am plimbat toata familia pe la poale intre Busteni si Sinaia, luand la pas punctele rosu, albastru si galben, un traseu perfect pentru fratiorul de 6 ani al Iuliei. La coborarea in Sinaia pe Aleea Regala fiica mea ma roaga sa-i fac o poza, ghici unde: fix pe treptele cine stie de cine si pentru ce turnate.

    PS. La Cascada Urlatoarea un intreprinzator fierbea porumb intr-un ceaun urias. Nimic rau despre el, omul are intentii bune si poate isi curata micul foisor seara. Dar ce facem cu boborul care imprastie cocenii pe drumul de intoarcere spre Busteni care pe unde-l apuca rontaitul ultimei boabe? Revine obsedant in minte zisa „Avem o tara frumoasa, pacat ca-i locuita”.

    Apreciază

    • Da 🙂 Suntem atrasi de multe lucruri… nu are rost sa va spun ca acele trepte reprezinta ceva pentru anumite persoane 🙂 Pentru unii, acele mici trepte nu inseamna nimic, pentru mine, de exemplu, sunt un reper mai aparte. Ma bucur ca ati petrecut atat de bine acea zi. Fratiorul trebuie dus pe munte de mic, ca sa simta muntele, sa vada natura adevarata, felicitari ca-i purtati pe potecile Bucegilor… am inteles si traseul: Busteni-Cascada Urlatoarea-Poiana Tapului-Stana Regala-Sinaia.
      Despre comerciantii aceia de la Cascada Urlatoarea… au mai adunat gunoaiele, au mai scos oamenii cazuti in cascada de la inaltime, unii le datoreaza viata, nu stiu ce sa zic, cred ca ar trebui mai multa atentie din partea institutiilor statului, ar trebui ca Salvamontul sa mai refaca podetele, este o adevarata mocirla pe acel traseu… turistii ca turistii, vin si pleaca, unii arunca gunoaie deoarece nu mai vin pe acolo vreodata, altii nu lasa nici macar urma pasilor 🙂 Stiti ca era un slogan de genul acesta. Romanul devine educat cand simte la buzunar… am eu asa o idee 🙂
      Va multumesc si va doresc toate cele bune!

      Apreciază

  3. Ma bucur ca ai pus si o poza frumoasa cu icoana noua de la Sf. Ana… si in general, felicitari pt blog…

    Apreciază

Lasă un răspuns

