„Caravana cu stiri”: Busteniul la inaltime, Biserica Sf. Gheorghe cel Nou, Centrele Nationale de Turism, Mersul Trenurilor, Centrul de Vizitare al Parcului Natural Bucegi, Ipostaze, comparatii si poezii

Caravana este un termen potrivit ca sa adun toate stirile.

1. Pot spune ca au fost trei zile pline pentru orasul Busteni. Mii de turisti prin oras si pe munte, evenimente cum nu s-au mai vazut pe la noi.  Sambata a fost sfintit locul unde va fi ridicata o bisericuta in memoria eroilor neamului si au venit nu doar turisti, ci si toate staretele si toti staretii din manastirile si schiturile Arhiepiscopiei Bucurestilor. Slujba a fost condusa de I.P.S. Casian, arhiepiscopul Galatiului si al Dunarii de Jos:

3a

Duminica a fost un dublu eveniment: concert la Crucea de pe Caraiman si sfintirea bisericii mari a manastirii Caraiman:

3bLa Monumentul Eroilor de pe muntele Caraiman

3cLa Manastirea Caraiman

Luni a avut loc deschiderea anului scolar. Ca in fiecare an, a fost marcata foarte frumos la Busteni, administratia locala cumparand pentru toti elevii ghiozdane, caiete si diverse rechizite. Se poate spune ca Busteniul a fost in aceste zile la inaltime, si la propriu, si la figurat.

Pozele de mai sus sunt luate de pe Facebook, nu mai stiu autorii, ca unele mi-au fost trimise.

2. Imagini de la biserica Sf. Gheorghe cel Nou din Bucuresti. Am fost intr-o zi si pe acolo.

SAMSUNGIcoana Sf. Martiri Brancoveni

SAMSUNGRacla cu osemintele voievodului Constantin Brancoveanu

SAMSUNG

SAMSUNGDe acolo au scos osemintele

In aceeasi biserica se mai gaseste si mana dreapta a sf. Nicolae:

SAMSUNG

SAMSUNG

3. Scriam ca Primaria din Predeal a inchis Centrul de Informare si Promovare Turistica din statiune pentru a face un altul 🙂 Adica aveau o cladire superba si i-au schimbat destinatia, pentru a prinde alti bani… sa ridice un alt centru. Iata ce frumusete de centru aveau si ce piticanie vor construi, este vorba nu de interesele cetatenilor, turistilor, ci doar sa mai aplice un proiect… cine stie ce interese mai au.

SAMSUNGArata foarte bine, dar nu mai este bun 🙂 Sa facem altul, ca acesta de mai jos:

SAMSUNGAdica un chiosc nenorocit… banii conteaza, intotdeauna este vorba doar de bani…

4. M-am gandit sa mai repostez „Mersul Trenurilor” de prin statiunile Vaii Prahovei. Mai imi trebuie 2 poze, una de la Azuga, inainte imi trimitea Guest 🙂 si alta din Poiana Tapului (o fac eu):

SAMSUNGBusteni

SAMSUNGSinaia

SAMSUNGPredeal

5. Centrul de Vizitare al Parcului Natural Bucegi:

 

SAMSUNGCentrul de vizitare este aproape de inaugurare… a costat circa 2 milioane de euro

SAMSUNGEste situat in apropiere de statia de telecabina din Busteni si de hotelul Silva

6. Ipostaze cu mine. Intai am ras eu de o imagine, acum trebuie sa mai rada si altii. Este vorba de a doua poza. Bine, am mai multe, ma maimutaresc si eu prin diverse locuri. Acum, gata, am ras, imi ajunge. Gaseam anul trecut o reclama drept idioata: „o lume fara foame”… si tot voiam sa vad si eu un pliant 🙂

SAMSUNGDeasupra Vaii Gaura 🙂 …cea mai frumoasa vale din Bucegi

SAMSUNGBine, nu am priceput nici acum daca era un apel, o campanie de combatere a foametei… eu am inteles altceva, si cum mie imi era foame…  Aici nici nu va ganditi unde eram… in curtea muzeului militar national  „Ferdinand I”, printre tunuri si alte piese, dupa ce vizitasem si pozasem prin muzeu.  Mamaaa, ce sandwich-uri bune, mi s-a facut foame numai uitandu-ma… clar! „O lume fara foame!” :)) trebuie indeplinit visul 😉

SAMSUNGPrin iarba mare… aici este in defrisarea din Padurea Cocora. Ar trebui sa adun si eu un snop sa-l pun pe la fereastra, sa am un cadru cat mai primitor… mie imi place sa fie totul asa, primitor, nu alandala. Vad ca mi-a inflorit o muscata foarte frumos, are…  vreo 7 flori rosii si multi, multi boboci… au apa? Da, au apa!

7. Un prieten mi-a dat un link catre o piesa muzicala, a postat-o si el, cica mie sigur imi place piesa, fiind si realizata in acelasi an cand m-am nascut eu. Recunosc, este foarte frumoasa, dar am mers putin mai departe si nu o sa postez doar acea piesa… ci si cum arata Alan Sorentti in 1979 si cum arata acum, mult mai recent. Este o mare, mare diferenta. Oricum ar fi, melodia este superba:

Asa arata prin 2009:

8. De incheiere, ma „obsedeaza” o poezie publicata de Observatorul Prahovean. Poezia a fost compusa in cinstea premierului Victor Ponta, de catre presedintele nostru de Consiliu Judetean (Prahova), dl. Mircea Cosma. Imi place la Mircea Cosma ca are aceeasi pasiune ca a mea, cu descoperiri arheologice, cultul eroilor, istoria… in rest, mi se pare un atentat la lege si la bunul simt ca mai conduce acest judet.

Deci, poezia d-lui presedinte pentru dl. premier:

„Victor, o galaxie romana in devenire… Rasare in universul zidit pe rastigniri… Pe temelie veche, de piatra si jertfire… El reinalta o tara a vechilor romani! Victor Ponta Presedinte!”

Parerea mea: poezia nu are nimic interesant, nu se leaga vers cu vers, este de o ridiculitate absurda, nu i-as da nici nota zero, daca ar exista… nici nu am cuvinte sa caracterizez asa ceva. Este o oda cum recitam noi la gradinita pentru Ceausescu. Dar macar asta a lasat ceva in urma lui, deocamdata eu, ca si cetatean, nu vad nimic in urma d-lui premier. Nici nu vad cine ar fi capabil sa faca anumite lucruri pentru interesele romanilor. Cred ca mai intai ar trebui desfiintate partidele politice, ca au acaparat scena politica si doar se rotesc la furat.

Poezia d-lui Cosma, hmm!.. mi se pare mie ca ar fi sunat mai bine, daca incepea astfel:

„Victor, Ordonanta-Mitomanie… Scapa-ne pe noi de puscarie…” Era un inceput promitator, un demers pe care l-am fi inteles cu totii 🙂

Apropo de asta, intr-o noapte am visat cum o persoana imi citea o poezie de 11 strofe. Am retinut repede cateva strofe si le notam asa adormit, mecanic, pe o foaie. A doua zi, i le-am trimis 🙂 Ma gandesc si acum ce si-o fi spus??? 🙂

SAMSUNGS-a deschis poarta 🙂 😉

Lasă un răspuns

