Evenimente si peisaje: Sinaia Forever, slujba la un viitor loc de cult pe Bucegi, 125 de ani la ridicarea Bisericii Domnesti… diverse…

Iar o serie aglomerata de subiecte…

Luni, 8 septembrie 2014, s-au implinit 125 de ani de la ridicarea Bisericii Domnesti din Busteni. Cu aceasta ocazie a fost resfintita pictura bisericii de catre mai multi preoti condusi de un reprezentant al Patriarhiei, Ieronim Sinaitul. Acest inalt prelat s-a nascut la Busteni. Mi-a facut o impresie frumoasa, adica nu orice slujitor al Bisericii are capacitatea de a si transmite.

La aceasta biserica din Busteni, ridicata de regele Carol I, ctitorul Romaniei moderne, slujesc azi doi preoti tineri: Daniel si Virgil. Ei au reusit sa restaureze pictura si sa scrie o carte documentata despre istoricul locasului de cult.

1De la stanga la dreapta: preotul co-slujitor Daniel, preotul paroh Virgil, primarul Savin, principele Nicolae si Ieronim Sinaitul. Pana la aceasta data nu m-a interesat niciodata cine este acest principe. Pare o persoana foarte serioasa, matura…

2Imagini luate de pe contul de Facebook al Primariei Busteni

Sa vezi si sa nu crezi… acum, in timp ce scriam, mi-a zis cineva, eu intreband ce functie are prelatul, ca s-o intreb pe nasa lui Rares ca este un unchiul acesteia. Deci are functia de unchi 🙂 o clipa sa ma ajute dl. Google… Ieronim Sinaitul este episcop vicar patriarhal.

Mai multe despre eveniment veti gasi mai jos, alaturi de multe poze:

http://www.romaniaregala.ro/jurnal/biserica-domneasca-din-busteni-125-de-ani-de-la-sfintire-8-septembrie-2014/

Am retinut ca preotii locali au primit titlul de iconomi-stavrofori, ceva de genul asta, ce o insemna nu are rost sa mai caut, as uita peste o ora. O distinctie, un grad ceva… iar „binefacatorii au primit diplome de vrednicie” 🙂 Se canta prin biserica la fiecare inmanare de diploma: „vrednic este, vrednic este”… nu prea mi-a placut mie acest tip de spectacol. Principelui i-au dat o carte, adica o greseala imensa in opinia mea. In primul rand, te gandeai la invitatul nr. 1, reprezentantul Casei Regale. Apoi, mie nu-mi place nici traditia de a intampina musafirii cu tuica si paine… Cu aceasta ocazie am aflat ca staretul David de la manastirea Caraiman, acel locas unde pestii dintr-un bazin au mai multi bani decat amaratii de pe la poarta manastirii, este un „exarh al zonei de munte”.  M-a dus asa gandul la titulatura lui Mircea cel Mare 🙂

Pe la Sinaia, zilele trecute a circulat o „Caravana a Sanatatii”, un autobuz echipat cu aparatura medicala. Acesta s-a plimbat prin cartiere si personalul medical a oferit consultatii gratis:

3Initiativa a fost sustinuta de Primaria Sinaia… poza fiind luata de pe contul acestora de Facebook

Maine, pe Bucegi, se sfinteste locul unde se va ridica un schit si vine un sobor de preoti. Acel schit, sau „Taborul Bucegilor” cum ii spunea un calugar, se va ridica fata in fata cu baza salvamont de la Baba Mare. Duminica la Manastirea Caraiman este zi de hram si va avea loc sfintirea bisericii mari, ocazie cu care femeile pot trece prin altar. Tot duminica pe la Monumentul Eroilor de pe Caraiman va fi un concert la nai:

4

Iata si afisul celui mai are eveniment din Valea Prahovei, Sinaia Forever:

5In curand va fi publicat si programul

Sa trec la peisaje:

SAMSUNGIeri la Azuga

SAMSUNG

SAMSUNG

Dar si la Busteni,

SAMSUNG

SAMSUNG

Am vazut in tren, la un domn o piesa muzicala, un duet foarte interesant. Acasa l-am cautat imediat. Smiley canta cu Catalin Crisan… foarte buna ideea de a-i pune unul langa altul, amandoi au o sensibilitate aparte si niste voci extraordinare:

Apropo de Marte 🙂 Poti sa vizitezi Bucegii si de sus… este si o harta in format 3D. Daca ai fost pe jos prin unele zone, s-ar putea ca o vedere din cer sa te ajute si mai mult.  Am vazut periodic diferite aspecte interesante si cand am avut ocazia am si trecut pe acolo…

SAMSUNG

SAMSUNGErau cateva gropi de acest gen, situate la diferite distante, unele mai vechi.

Cam atat! Un week-end placut!

18 răspunsuri

  1. Harta 3D este cea Google Maps din satelit ?

    Apreciază

  2. Cam atât deocamdată, ar fi fost continuarea; cam atâtul ăsta, fireşte, fiind hotărât pentru acum,că dacă zici „cam atât”, nu e bine,sună a finitudine, a încheiat.
    Tulburător cerul surprins de tine,de parcă ochii ar călări pe o creastă a nostalgiei despărţirii de zi,cu tristeţe.
    Tulburător şi primarul vostru, în alb, ca zăpada; oare de ce s’o încăpăţâna pe culoarea asta mai mereu? Glumeam,aşaşiaşa.

    Apreciază

    • Este cam atat intr-un anume fel pe care nu stiu sa-l explic acum. Acele poze sunt facute de pe o terasa a unei unitati turistice din Azuga… tot cu pozele mele era sa pierd si trenul… bine ca eram cu masina cu un prietem si am ajuns in timp util. Acela este costumul lui cu care se afiseaza la diferite evenimente, nu stiu, i-o fi placand lui albul in mod special! Saru-mana!

      Apreciază

      • Las’ că nu’i şade rău, dar parcă prea e Albul ca zăpadul.

        Apreciază

        • Şi lasă camatâtul fără explicat şi cu înţelesul avut doar pentru tine. E bine aşa, mai bine.

          Apreciază

          • Da, am invatat ca uneori trebuie sa taci pentru a nu-ti fi exploatate unele slabiciuni, de catre apropiati.

            Apreciază

            • Da, asta debilitează vulnerabilitatea fiinţei, aşa că mai bine vorbeşti în limba liniştii, în tăcere, nişte lucruri.

              Apreciază

              • Stii, eu nu am nicio problema daca ma critica o mie de oameni… asta doar ca un exemplu. Ii ascult sa vad in ce masura au dreptate. Daca au dreptate incerc sa rectific unde gresesc, daca nu au, nu au. Dar nu ma afecteaza injuriile si alte prostii. Ma deranjeaza insa foarte tare, de o asemenea maniera incat nu pot dormi noaptea, atunci cand un prieten foarte bun crede ceva complet eronat despre mine. Adica, daca mi-e prieten asa de bun, se presupune ca ma si cunoaste. In general, ma afecteaza nedreptatea, sustinerea unor lucruri neadevarate despre mine, si nu doar ca voi face totul sa combat acele minciuni… ci zi de zi voi fi cel mai mare dusman al aceluia, pentru mine timpul nu conteaza cand stiu cand sunt judecat pe nedrept. Am aceeasi determinare si azi si peste 10 ani. Una este sa mi se spuna chiar si la modul injurios unde gresesc, si alta sa-mi spui ca prieten niste lucruri la care eu ma uit stupefiat. Am avut cateva astfel de socuri in acest an… de atunci, sunt asa mai atent.
                Nu intotdeauna limba linistii este solutia ci lupta 🙂 Iti amintesti si ca de doua ori am vrut sa renunt la blog. Imediat au sarit cativa, cu „ce bine”, „asa iti trebuie”, etc. Nu mai vreau sa dau satisfactie nimanui, daca pot, scriu, daca nu, iau o pauza. Nu dau „lupte” doar cu altii, ci si cu mine insumi si cu aceia lasati in sufletul meu… oricum voi castiga mai mereu :). Cred prea mult in ceea ce fac.

                Apreciază

        • Sa stii ca azi avea un alt costum 🙂

          Apreciază

  3. Uite o melodie de-mi place mie…

    Apreciază

  4. Bai frate, iar schit? Chiar era nevoie? Toate pleaca de la un „nevinovat” schit si se termina cu ditamai hotelurile. Daca nu apare hotel, macar apare o droaie de maidanezi, vezi schitul de la Sinaia, pe unde numai drumetzii nu ai curaj sa faci. Are autorizatie de constructie, avize, etc?

    Apreciază

    • Sa stii ca azi am fost pana acolo sa ma dumiresc si eu. Nu se va mai face niciun schit, asa mi-a spus staretul manastirii Caraiman ci o mica biserica pentru cinstirea eroilor neamului, care va fi deschisa in week-end si la anumite sarbatori. Se pare ca aproape au terminat faza cu documentele, o sa vezi dimineata toate imaginile de la acel eveniment. Daca este asa cum s-a spus atunci este foarte bine.

      Apreciază

Lasă un răspuns

