Veratrum album, specia ce distruge Poiana Stanei Regale

Inainte de a anunta Ministerul Mediului m-am gandit eu 🙂 …eu asa fac, cateodata mai gandesc 😉 si am zis sa prezint o situatie cat mai exacta. Pentru ca si masurile sa fie luate mai rapid.

Am mers cu un prieten…care merge bine. Adica sa ajungem repede, sa si vrea sa munceasca, sa venim si in timp util inapoi, etc…erau multi de „sa”. Nu stiu doar sa scriu articole de ziar, sa conduc turisti pe munte, sa vorbesc, sa propun, stiu si altele…acolo cate sunt 😉

Am ajuns, am imprejmuit o zona de 100 mp, am scos 146 de exemplare, ar fi cam un exemplar si ceva pe metru patrat in zonele mai putin ocupate de aceasta specie invaziva (Veratrum album). In alte zone, dar nu majoritare, sunt si 4-5 exemplare pe metru patrat. A durat circa 30 minute, am gasit o solutie alternativa, ramane ca Ministerul Mediului sa se pronunte. Daca implica resurse umane vom ajuta si noi…

In vreo 2 saptamani daca nu ar fugi de munca angajatii ministerului cu atributii in acea zona, s-ar reusi reducerea ponderii acestei specii, iar din primavara va putea fi tinuta sub un control strict. Sa vedem…

Mai intai sa postez acele poze cand urcam. Pentru mine o deplasare pe o astfel de vreme constituie ceva splendid 🙂 Imi place sa privesc copacii in ceaţă, sa ploua foarte marunt daca se poate, dar nu cu putere, sa fie un aer racoros dar nici frig sa nu fie :))) Se mai potrivesc conditiile acestea cateodata :))

Azi a fost asa cum trebuia…dar eram cu ganduri de treaba, am renuntat la contemplare.

Am plecat pe la 10:20 din oras

Frumos, o imagine reusita, am stat vreo cateva minute la privit…liniste totala 🙂

Imaginile din aria speciala de conservare:

Dupa circa 30 minute

Ca orice specie invaziva…are si cu ce…radacini ca la Pir

Pas cu pas si se vor cunoaste si rezultatele…altii doar cand vor vedea cate exemplare sunt, se vor considera infranti. Nu i-ati vazut? La tot pasul sunt terminati psihic care spun: „nu se poate face nimic”, „nu se va schimba ceva vreodata”. Ei sunt insa o alta specie…alta poveste!

16 răspunsuri

  1. Când am văzut prima dată cele patru imagini cu pădurea, am rămas fără suflare… noroc că între timp mi-am mai revenit. Mi se par aşa, de o frumuseţe nepământeană… !
    Altfel, înţeleg că vei anunţa Ministerul Mediului şi sper că se va găsi o soluţie, se vor lua nişte măsuri pentru a se rezolva problema, măcar cât de cât.

    Apreciază

    • O plimbare pe o astfel de vreme cu siguranta ca iti taie suflarea.Amintirile te vor purta de multe ori prin acele locuri. Vor trebui sa gaseasca o solutie, altfel in rezervatie nu vor mai exista zeci si zeci de specii ci doar cateva, dintre care una majoritara.

      Apreciază

  2. Ce ţesătură diafană, ceaţa învelitoare; ce învăluitoare întâlnire…

    Apreciază

  3. Cât despre planta bestie, am făcut precum Mihaela; am dat fuga la căutat, şi-am dat peste nişte spusuri despre virtuţile homeopatice ale acestei spaime invadatoare; iată aici un link…un altul era în franceză, dacă doreşti, sunt pe-aproape…

    http://www.ndhealthfacts.org/wiki/Homeopathic_Veratrum_album

    Acu’, nu ştiu dacă pe-aici avem laboratoare unde s-ar putea preschimba dihania verde în ceva cu totul şi cu totul fermecător şi ajutător pentru multe suferinţe, pentru că dacă vei accesa linkul, vei vedea ce minuni poate face…pentru că dacă ar fi, cineva ar avea de câştigat din toată isprava asta, cu smulsul, cu adunatul, aşa aş crede.

    Apreciază

  4. Stiu ca popular se numeste Strigoaie si ciobanii fug de ea ca de dracu. E o planta toxica si oile stiu sa se fereasca de ea insa se mai produc si accidente. Pe partea vestica a Bucegilor sunt o multime, in zona Gutanu si Grohotisul, in zonele umede.
    Cu toata otrava din ea, atunci cand sunt inflorite sunt destul de frumoase, insa zonele in care cresc se transforma din pasuni in „balarii”.
    p.s. am si eu 5 exemplare acasa, aduse de pe munte, infloresc asa cam la 2 ani, nu s-au inmultit dar nici nu pier, chiar si cand sunt calcate primavara sau cand le tund impreuna cu iarba.

    Apreciază

    • Prin Bucegi este atat de raspandita…cand eram mic niste vecini au confundat-o cu o planta comestibila si au ajuns toti la spital. Dar din ce am citit urmand link-ul, daca este aceeasi specie si nu o varietate, atunci este utila in multe afectiuni.

      Apreciază

  5. io am invatat la scoala ca de obicei planta asta apare in zonele in care au fost oi… si nu mai sunt… ca daca ar mai fi nu ar exista planta …. o gramada de plante „necunoscute” „rare” au aparut dupa ce a inceput sa fie restrictionat pastoritu… acu… o fi rau, o fi bine?

    Apreciază

    • Ce sa zic…si pastoritul are partile lui bune cat timp exista un raport corect, nr de animale/pasune. Este o specie ce nu tine neaparat de intensitatea pastoritului. In acest caz nu s-au luat masurile adecvate, din ignoranta si nepasare!

      Apreciază

  6. mda… e ceva de vbit pe tema asta… sunt unele chestii care poate ar tre lasate asa cum sunt… si oieritu are partile lui bune… in plus, sa nu uitam ca natura in „inteligenta” ei face o selectie naturala si se adapteaza specii, apar altele… nah… in crai de exemplu, acu ceva ani au interzis accesu pe un traseu pentru a conserva o specie de flori… au constatat ca nu mai apar deloc florile respective, au redeschis traseu si ca sa vezi: iar au aparut florile… intr-un final si-au dat seama ca turistii, dislocau grohotisu care facea loc florilor 🙂

    Apreciază

    • Fara indoiala pastoritul controlat are influenta pozitiva asupra pasunilor alpine. Asa este, cu cat intervenim mai putin asupra mediului cu atat este mai bine. Dar sunt situatii cand trebuie sa intervii ferm. Cum este acum la Poiana Stanii Regale. Chestia cu Piatra Craiului nu o stiam, foarte interesanta!

      Apreciază

  7. La Piatra Neamt exita laboratoarele farmaceutice de mare traditie Planta-Vorel;ar putea fi interesati,cine stie? As indrazni s-o rog pe D-na Samsara,daca are drum prin zona,sa le lanseze o intrebare…

    Apreciază

  8. […] sau mai bine zis dusmanii, ca sunt multi si aici, cu numele de Veratrum album […]

    Apreciază

Lasă un răspuns

