MANASTIREA CARAIMAN SI PARINTELE PUIU GHERONTIE

Unul dintre lacasele de cult monahale ce a cunoscut o ascensiune remarcabila, -in opinia mea ca si evlavie si numar de credinciosi, a depasit orice alt lacas ortodox al Vaii Prahovei-, este Manastirea Caraiman din Busteni.

In fapt de cum ai ajuns pe Platoul Palanca, cum este cunoscuta zona pentru localnici, in fata ochilor ti se infatiseaza nu o manastire mica cum era odinioara. In prezent avem de a face cu un adevarat complex manastiresc. Denumirea cea mai indicata, tinand cont si de realitatile din teren, ar fi Complexul manastiresc Caraiman.

Planul creat de parintele Gherontie acum cativa ani, de a inchide pe trei laturi manstirea cu alte cladiri este aproape infaptuit. Biserica mare a manastirii ridicata acum cativa ani este aproape finalizata. Mai este nevoie de picturi in interior.

De putin timp parintele Gherontie nu mai este staretul manastirii si a predat lacasul de cult unui preot mai tanar, foarte capabil. Parintele David, caci acesta este numele actualului staret este observat peste tot unde sunt lucrari. Pentru ca se lucreaza in cel putin patru puncte ale manastirii.

Din cele discutate acum circa trei saptamani cu actualul staret, am aflat ca sunt firme care pretind niste bani pentru servicii neprestate, de exemplu au zis ca au adus 24 tone pietris intr-o singura masina si de fapt erau doar 16 tone, mai pe scurt concluzia mea a fost ca sunt firme care nu se sfiiesc sa dea tzepe si manastirilor. Parintele David vorbea ca se ajunge la procese prin instanta, apoi a subliniat faptul ca nu mai gardul manastirii la care se lucreaza in prezent costa peste 1 miliard lei vechi.

Ieri nu l-am gasit si pe parintele Gherasim sa vorbesc cu el, in schimb de la fostul staret Gherontie,  emblema manastirii, am aflat ca „aici se face lucru serios, lucram ca manastirea aceasta sa reziste 500 de ani, nu sa fie reparata peste cativa ani”.

Sa vedem insa si niste imagini recente cu ce se intampla in cadrul acestei renumite manastiri, care nu trebuie ocolita daca treceti prin Valea Prahovei.

PARCARE FARA PLATA IN FATA MANASTIRII

SE LUCREAZA LA GARDUL MANASTIRII

IN JURUL BRADULUI SE AFLA AGHEAZMATARUL, PRIMUL LOC AL MANASTIRII

IN INTERIORUL AGHEAZMATARULUI

SUNT PAVATE CU PIATRA ALEILE

CONSTRUCTII NOI PE LATURILE MANASTIRII

LOCUL UNDE POATE FI GASIT PARINTELE GHERONTIE

PENTRU CA IN CADRUL UNUI LACAS DE CULT TREBUIE PASTRATA O ANUMITA SMERENIE, AM POSTAT SI REGULILE DE VIZITARE ALE MANASTIRII.

Si alte articole pe aceasta tema, pe acest blog:

23 de comentarii Adăugă-le pe ale tale

1. oanaclara spune:

E un loc atat de frumos! Parca te simti mai aproape de Dumnezeu, de cer. E o oaza de liniste si pace. Am fost de 2 ori acolo si ma voi intoarce cu drag. 🙂

1. Eu cred ca de doua ori pe saptamana ajung pe la manastire, nu stiu de ce dar este un loc foarte linistit, are ceva aparte…

2. badeacarmen spune:

multa ,multa sanatate PARINTELUI GHERONTIE sa-i dea DUMNEZEU SI MAICUTA DOMNULUI o viata linistita si multi,multi ani sa mai traiasca de acum inainte!DOAMNE AJUTA!

1. Parintele parea destul de vioi, plin de viata…

1. carmen spune:

cand l–ati vazut pe PARINTELE GHERONTIE DE SPUNETI CA E VIOI SI PLIN DE VIATA,ASA SA FIE SA DEA DUMNEZEU SI MAICUTA DOMNULUI SANATOS SA FIE SA TRAIASCA MULTI ANI DE ACUM INAINTE!!!!!!!

1. In ultima saptamana am fost de multe ori la manastirea Caraiman, in principal pentru ca este vorba de taierea unor copaci din apropierea manastirii, apoi cu niste rude, prieteni. Se pare ca este o problema destul de grea pana va taia cineva cativa copaci ce pot cadea pe manastire.
          Si cu cineva de la Garda de Mediu am fost la parintele Gherontie si la actualul staret. Parintele in ultimii ani a fost cam bolnav, dar iti repet, din ce am vazut eu zilele trecute parea plin de viata. Evident ca-i doresc multi ani inainte si sa-si vada planurile realizate.

3. badeacarmen spune:

sa va dea DUMNEZEU multa sanatate ati avut mare dreptate asa este PARINTELE GHERONTIE este cum ati zis azi am fost la MANASTIRE si am fost si la PARINTELE GHERONTIE era in casuta dansului m-a binecuvantat am plecat de acolo alt om!!!!!!!

1. De obicei nu-mi plac minciunile, glumele proaste…ma bucur ca ati ajuns la parinte. Nu mai ca in Casa Domnului ar trebui sa mergem nu numai cu gandul la problemele noastre. Parerea mea 🙂

1. badeacarmen spune:

Imi pare DOMNULE dar nu am mintit si nu am facut nici o gluma proasta cum ati spus dumneavoastra!Am mama care sta in Busteni si merg cum pot am servici in PLOIESTI ,dar din 40 in 40 de zile incerc sa ajung acolo.M-am bucurat mult cand am citit ce ati scris dumneavoastra si a doua zi am plecat la MANASTIRE la BUSTENI sa merg sa-l vad PE PARINTELE GHERONTIE si a lasat si un acatist tot la PARINTE!

1. NU ati inteles! Am spus ca din raspunsul dv anterior se intelege ca nu m-ati crezut cand am spus ca parintele este bine. Deci nu am zis eu ca dv ati facut glume proaste…
          Cititi comentariiile dv. Cu respect, Adrian

4. criscar spune:

Minunat loc poiana molidului-candelabru,la poalele Claii Mari si sub „aripa” Caraimanului,dar pentru a-i simti Sfintenia si a te lasa patruns de ea mai trebuie CEVA…!

1. Exact, totul arata foarte bine, dar mai lipseste CEVA!

5. ioana tatiana spune:

cu cine as putea sa vorbesc miar face mare placere in aceste momente doar dumnezeu ma mai poate ajuta daca cineva dela minastire un preot un calugar ma asculta va rog sami raspundeti

eu as vrea doar sa pot plati la orce biserica sa ma ajute dumnezeu ar fi mai bine sa incep cu inceputul
    cind aveam 19 ani a trebuit sa ma casatoresc mama mea era pe moarte tata nam avut niciodata asa ca nam avut de ales
    mam casatorit si am avut doi copii al doilea copil sa inbolnavit si a fost operat la cap iam pus valva dupa un an si jumate a murit in zioa de sfinta marie 15 august
    eu eram in spital nasteam al treilea copil in 10 august fetita mea avea doar 5 zile cind a murit fratiorul ei
    dumnezeu mia dat putere am trecut foarte greu dar increderea in dumnezeu si credinta mea ma ajutat
    cin faceam parastasu de 7 ani al fiului mort fetita a cazut in biserica a lesinat am duso la spital avea leucemie
    am crezut ca e sfirsitul lumi eu credeam foarte mult in maica domnului cu ea aveam o legatura speciala vene mereu in visul meu si ma ajuta
    cind doctori mau trimis acasa ca nu mai are ce sa faca eu nu mam dat batuta am pus genunchi la pamint si mam rugat credeam cu adevarat ca maicuta domnului nu ma lasa
    nu aveam pe nimeni nu mama nu tata nimeni care sa ma ajute sotul meu era un caracter bun linistit dar nici nu se zbatea prea mult la fiecare ciarta imi reprosa ca a cheltuit bani pentru copilul mort
    cind de la spital nu mai era nici o posibilitate pentru fica mea eu am zis ca nu cred ca moare pentru ca dumnezeu mia dus unu pe al doilea nu mil va lua si daca mil ia e voia lui eu respect decizia lu dumnezeu eram tinara dar aveam multa credinta
    dimineata dupa ce am stat toata noaptea ruginduma mam dus la spital si am cerut sai mai faca analizele odata
    miracol fetita era sanatoasa
    toti doctori nusi explica au inceput sa zica ca a fost o gresala medicala dar dupa luni de investigati nu putea sa fie o gresala si noi stim ce sa intinplat maicuta domnului ma auzit si ma ajutat
    am venit in italia sperin sa gasesc un servici si sa pot trai mai bine am lucrat 4 luni si miam adus si sotul dupa alte 2 luni si copii in 6 luni eu eram cu familia me in italia lucram si totul credeam ca merge bine
    dar mam inbolnavit eu o forma de cancer la uter
    dumnezeu ma ajutat din nou mam vindecat

dar cu timpul lucrurile
    intre mine si sotul meu sau racit am bagat la divort si speram fiecare pe drumul lui. eu mam indragostit de un baiat bun si de omenie ma aceptat cu doi copii mia pus totul la picioare dar cind sotul meu sa intors la mine si a inceput sa plinga mie mia fost mila de el si am vrut sai mai dau o posibilitate la casnicie

dar am gresit intre noi nu mai putea sa fie nimic iam spus de la inceput ca doar ca frati puteam sa traim si el a aceptat la inceput dar dupaia lucrurile se schimbau cu toata mila de el am inceput sami dau seama ca am gresit ca eu trebuia sa merg pe drumul meu si el pe al lui .acel baiat mia dat o alta posibilitate dar vroia ca eu sa merg sa traesc cu el in casa si copii eu nu puteam pina se termina divortu si se decidea cu copii legile in italia sint altele

atunci am facut cea mai mare gresala a mea am inceput sal mint ca sa trag de timp dumnezeu nu a aceptat minciuna mea si ma descoperit acel baiat sa suparat si avea dreptate a zis ca nu poate sa traiasca cu o femeie cel minte si nu mai vrea sa vorbeasca cu mine . eu nu mai pot sa merg inainte asa mam sacrificat pentru toti si cind eu acum am nevoie nu e nimeni linga mine .ma rog ore intregi la dumnezeu stiu ca am gresit sper sa ma ierte

prima de pasti am rugat pe dumnezeu sami dea un sfat sa ma ajute sami indrepte pasi bine .noaptea am visat ca mergeam pe mare si auzeam vocea lui dumnezeu cami zicea cami da ce vreau dar daca intro zi il intreb de ce mi se intinpla ceva si numi comvine el imi ia tot inapoi imi ia ce mia dat si imi ia si mai mult

ironia sorti chiar in zioa de pasti am avut o nefericire si eu plingind il intrebam pe dumnezeu de ce?acum ma gindesc numai la vorbele lui mia luat ce mia dat adica pe baiatul acela dar eu stiu ca dumnezeu e milostiv eu cred ca el ma poate erta si sa mil dea din nou si eu fac promisiunea in fata lui dumnezeu ca nu am sa mai mint niciodata

atita vreau sa gasesc biserici sa pot plati ca dumnezeu sal faca pe LUCA se se inpace cu mine,si eu ma rog dar stiu ca rugaciunea in mai multe persoane e mai puternica
    va multumesc ca mati ascultat si sper ca ma puteti ajuta
    sint disperata nu credeam ca dupa tot ce am trecut am sa ajung asa dar stiu ca dumnezeu ajuta iubirea adevarata el ma iubeste eu il iubesc doar ca nu mai are incredere in mine tot ce vreau ca el sa ma poata intelege ca am gresit dar regret si sami mai dea o posibilitate
    stiu ca am gresit ma rog zi si noapte sa fiu iertata dar in aceste momente nu stiu incotro so apuc

.am pirdut totul doar dumnezeu ma mai poate ajuta,
    ma numesc ioana tatiana

1. Nu prea stiu eu ce sa va spun…viata a fost cam dura cu dv, o sa va dau un nr. de telefon de la manastire, dar sa stiti ca in primul rand dv trebuie sa gasiti puterea de a va ajuta, apoi alti oameni!
      Prin rugaciune si prin vointa lucrurile se pot schimba…nu trebuie sa ramaneti asa, cu asemenea ganduri, va veti face mai mult rau! Rugaciunea mai multora este ascultata, dar Dumnezeu se uita in primul rand la sufletul dv apoi la noi ceilalti…si vedeti, daca par a vi se intampla multe lucruri aparent negative, asta poate insemna ca dupa acestea urmeaza ceva de bine. Nu Dumnezeu ne da suferinte, noi le cautam…trebuie sa iesim din ele, acest lucru se poate face numai prin ganduri bune fata de ceilalti!

6. Lucia Preda spune:

Ma numesc Lucia Preda,sunt din Galati,am 48 de ani si am doua fiice, una de 29 de ani si cealalta de 8 ani. Fiica cea mare nu mai sta cu mine in Galati,s-a dus la Bucuresti,lucreaza acolo si ma ajuta cu ce poate,cand poate. Sunt bolnava,singura cu multe neajunsuri si cu fetita cea mica autista. Ma descurc cu mare greutate in viata de zi cu zi si mereu ma vad pusa in situatia de a trebui sa imprumut bani sau sa iau cele de trebuinta in casa ,manacare in special, pe datorie ,de la un magazin unde pot sa mai fac asta. Traiesc din salariul meu de asistent personal de 570 ron lunar,care nu numai ca e insuficient pentru mine si fetita cea mica,autista dar care dupa despartirea de tatal fetitei ,nici nu imi permite sa imi repar apartamentul de 34 m patrati ,care are peretii jupuiti ca dupa razboi iar pana in urma cu doi ani nu am aveam nici baia reparata,nu aveam o chiuveta in casa desi am baie si bucatarie; cu mari sacrificii abia am putut sa-mi fac baia unde, in prezent, spal inclusiv vasele.Oricum e mai bine,macar nu mai spal vasele intr-un lighean si in altul vasele ca inainte de a reconditiona baia.Timp de 5 ani am dormit pe cutiile cu carti si sacii cu haine,pana s-au distrus,apoi am facut un imprumut la provident sa pot lua macar un pat in care sa dorm cu copilul.Bineanteles ,ca asta, isi pune amprenta puternic pe ce-mi ramane lunar pentru intretinere,unde am mari datorii, energie electrica,mancare si tot ce-mi trebuie pentru fetita.Este in clasa a doua la o scoala normala ,nu speciala,si efectiv stau cu ea in clasa la toate orele, altfel nu stiu cum s-ar putea descurca. Dar scoala necesita extraordinar de multe,necesare…apoi terapii,medicatii ,imbracaminte si restul pentru ca e in crestere,ii raman mici,trebuiesc mereu altele…Eu am facut printre alte probleme cu sanatatea, paradontoza,am pierdut aproape toti dintii,nici vorba sa imi permit tratamente la dentist sau lucrari,cu ce?Nu am mobila in sufragerie,nu am mobila in bucatarie,stau de aproape 7 ani cu lucrurile in saci si cutii,care in curand se vor distruge,dar neavand unde sa le asez ca tot omul, le tin asa.Masina de spalat s-a defectat si bolnava mi-e greu sa pot spala la mana.S-au adunat multe pe sufletul meu ,m-au lasat asa pretinsii prieteni,care inainte de a fi in aceasta situatie toti ma vizitau si faceau parte din viata mea,inclusiv fratele si mama mea. Nici macar nu pot sa ma supar pe ei,atat pot ei „oferi” din inima lor; cand am avut posibilitati materiale,toti au tras de mine,i-au ajutat cu mare drag si eram fericita ca am posibilitatea sa-i ajut,dar ei m-au abandonat. Stiu ca Dumnezeu stie tot si stie cine sunt,ce am facut si ce am gresit,ca poate ,ca orice om am si si gresit, nimeni nu e perfect si fara de pacat. Stiu insa ca Ingerii zambesc cand ma vad si florile infloresc,animalele rad si Sfintii ma Iubesc si le multumesc pentru ca mi-a dat atat cat pot duce. Ma rog cu sufletul plin de Iubire si lacrimi la Prea Bunul Parinte Gherontie,sa se roage pentru Fetita mea KETHER DENISE IOANA ,nascuta pe 29 februarie 2004,pentru ca Dumnezeu Tatal, Iisus Hristos si Maicuta Domnului sa se roage pentru sanantatea fetitei mele ,pentru mine sa o pot ingriji mai departe,pentru a nu muri si pentru ca ea sa nu ajunga un „alt caz” al copiilor fara iubire si viitor, aruncata de sistem intr-un orfelinat sau sanatoriu; sa nu ajunga batjocorita si distrusa.Nu am posibilitatea reala de a putea ajunge la Parintele Gherontie,si ma doare, din acest motiv am crezut ca poate Parintele poate Vedea ce e de facut si ma poate povatui si Ruga pentru fetita si pentru mine. Va transmit voua tuturor MULTA IUBIRE DIVINA SI FRUMUSETE IN VIATA SI IN SUFLET SI SA NU UITATI SA FITI ASEMANAREA PERFECTA A LUI DUMNEZEU! AMIN cu mult respect va imbratisez Lucia Preda -EMAIL -luciapisi@yahoo.com ; tel. 0747144834

1. In fata unei asemenea povesti nu prea ai ce spune…viata este grea de multe ori si atunci fugim catre Dumnezeu. Am sa scot la imprimanta ce spuneti dv si am sa las pagina la manastire, in aceste zile.
      Dar, parerea mea, stiti ce nu „merge” aici? Email-ul …adica „pisi”. Dumnezeu sa va dea sanatate si putere ca sa va cresteti copilul.

1. Lucia Preda spune:

Am facut acest email cu foarte multi ani in urma,am incercat cu numele propriu dar erau multe persoane cu numele meu si am cautat ceva simplu,fiind iubitoare de animale,si avand acasa pisici ,m-am gandit ca e mai usor asa. Multumesc pentru urari si ganduri bune! Un adevarat credincios nu fuge catre Dumnezeu doar cand ii este greu ! Cu credinta te nasti si o ai toata viata!..cu mult respect

1. Da, este adevarat, pe Dumnezeu trebuie sa-l cautam mereu. V-am spus ce am sa fac…va doresc numai bine!

7. simo spune:

buna ziua as dori sa aflu si eu progrmaul in care il gasesc pe parinte la manastire….multumesc mult

1. Sa stii ca in prezent nu-l mai cunosc, o sa aflu in zilele urmatoare, si o sa-ti raspund!

8. blueadder spune:

O adresa unde ii pot scrie parintelui se poate sa postati va rog?

1. Prietene, iti dai seama ca parintele nu intra pe internet. Mi se pare ca au site cei de la manastire si acolo posibil sa aiba date de contact. Dar iti spun din experienta, ca trebuie sa mergi acolo, altfel nimeni nu-i va spune parintelui ca i-ai scris. Sunt oameni care lasa biletele catre parinte, tot felul de rugaminti prin Agheazmatarul manastirii… iti dai seama ca nici macar acestea nu ajung la parinte. Trebuie sa vorbesti direct cu el, altfel sansele sunt minime. Eu stau la 25 minute de mers pe jos de manastire, stiu ce spun. Iar daca ajungi acolo, nu trebuie sa cauti oameni, ci pe Dumnezeu. Atat, este simplu!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.